کد خبر: 22803 A

نقش پررنگ کن در اسکار ۲۰۱۹ / فرهادی نماینده ایران یا اسپانیا؟

نقش پررنگ کن در اسکار ۲۰۱۹ / فرهادی نماینده ایران یا اسپانیا؟

نشریه ایندی وایر فیلم اصغر فرهادی را یکی از شانس‌های بردن اسکار بهترین فیلم خارجی می‌داند.

ایران آرت: فیلم‌های حاضر در جشنواره «کن» امسال به احتمال فراوان نقشی اساسی در میان فیلم‌های انتخابی کشورها برای شاخه بهترین فیلم خارجی جوایز سینمایی اسکار خواهند داشت.

به گزارش ایسنا، نشریه سینمایی «ایندی‌وایر» در گزارشی به پیش‌بینی فیلم‌های حاضر در شاخه بهترین فیلم خارجی پرداخته و به شانس بالای حضور فیلم‌های حاضر در جشنواره‌ی «کن» امسال به عنوان نمایندگان کشورهای مختلف نیز تاکید کرده است. 

«آن تامپسون» منتقد و نویسنده این نشریه در این باره می‌نویسد: هیات داوران جشنواره کن به ریاست «کیت بلانشت» امسال فیلم‌های قدرتمندی از کارگردانان مولف برای قضاوت پیش روی خود می‌دیدند؛ از درام سیاه سفید و لهستانی «جنگ سرد» به کارگردانی «پاول پالیکوفسکی» برنده جایزه بهترین کارگردانی کن گرفته تا فیلم «آیکا» از قزاقستان برنده جایزه بهترین بازیگری کن و فیلم ژاپنی «دزدان فروشگاه» برنده نخل طلای بهترین فیلم و همچنین فیلم دردناک «کفرناحوم» ساخته «نادین لباکی» از لبنان برنده جایزه هیات داوران.

‌سینمای ایتالیا باید بین دو فیلم «داگمن» به کارگردانی «متئو گارونه» (برنده جایزه بهترین بازیگر مرد کن) و فیلم درخشان «لازاروی خوشحال» ساخته «آلیس رورواچر» (برنده جایزه بهترن فیلمنامه کن) یکی را به عنوان نماینده خود در شاخه بهترین فیلم خارجی اسکار ۲۰۱۹ انتخاب کند. 

در میان آثاری که در جشنواره کن موفق به کسب جایزه نشدند، فیلم «درخت گلابی وحشِی» نیز می‌تواند پنجمین حضور «نوری بیلگه جیلان» را به عنوان نماینده سینمای ترکیه در اسکار رقم بزند و شانس فیلم «یوم‌الدین» ساخته «ابوبکر شوقی» برای معرفی به عنوان نماینده مصر نیز زیاد است. 

درام خانوادگی و رمزآلود «همه می‌دانند» ساخته اصغر فرهادی و با نقش‌آفرینی «پنه‌لوپه کروز» و «خاویر بادم» که پس از نمایش در کن، اکران موفقی در سینماهای فرانسه داشته می تواند هم به عنوان نماینده سینمای اسپانیا و هم ایران به آکادمی معرفی شود.

«مرز» ساخته عباس امینی برنده بخش نوعی نگاه کن و محصول دانمارک و سوئد، «دختر» به کارگردانی «لوکاس دونت» (بلژیک)، «زنان در جنگ» از «بندیکت ارلینگسون» (ایسلند)، «دونباس» به کارگردانی «سرگس لوزنیتسا» (اوکراین) و فیلم کلمبیایی «پرندگان عبوری» از «کایرو گوئرا» دیگر  فیلم‌های حاضر در کن هستند که شانس بالایی برای حضور در اسکار پیش رو خواهند داشت. 

اما اوایل سال جاری میلادی فیلم «گناهکار» از «گوستاو مولر» کارگردان دانمارکی برنده جایزه مخاطبان (جایزه اصلی) جشنواره ساندنس آمریکا شد، «وارث» ساخته «مارسلو مارتینسی» برنده جایزه بازیگری و فیپرشی جشنواره برلین می‌تواند نماینده سینمای پاراگوئه در اسکار ۲۰۱۹ باشد و سینمای آلمان نیز می‌تواند امسال «ترانزیت» ساخته «کریستین پتزولد» را به کارزار اسکار بفرستد و «دولاتوف» از «الکسی جرمن» نیز می‌تواند نماینده‌ای شایسته‌ای برای سینمای روسیه باشد.

نشریه ایندی وایر در انتها پیش‌بینی خود را از "پیشتازان اسکار خارجی ۲۰۱۹" تا به این جای سال نیز منتشر می‌کند:

کفرناحوم؛ «نادین لبکی» (لبنان)

جنگ سرد؛ «پاول پالیکوفسکی» (لهستان)

همه می‌دانند؛ اصغر فرهادی (اسپانیا یا ایران)

لازاروی خوشحال؛ «آلیس رورواچر» (ایتالیا)

دزدان فروشگاه؛ هیروکازو کورئیدا» (ژاپن)

سایر رقبا:

آیکا، سرگی دوو.رتسوی (قزاقستان)

پرندگان عبوری؛ کایرو گوئرا (کلمبیا)

مرز؛ علی عباسی (سوئد)

دونباس؛ سرگی لوزنیتسا (اوکراین)

دختر؛ لوکاس دونت (بلژیک)

درخت گلابی وحشی؛ نوری بیلگه جیلان (ترکیه)

زنان در جنگ؛ بندیکت ارلینگسون (ایسلند)

یوم‌الدین؛ ابوبگر شوقی (مصر)

اصغر فرهادی اسکار همه می دانند اسکار 2019
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین