کد خبر: 22795 A

طراحی موزه موسیقی باب دیلن / عکس‌ها

طراحی موزه موسیقی باب دیلن / عکس‌ها

موزه باب دیلن بیش از 100 هزار اثر هنری از دوران حرفه‌ای این موسیقیدان مشهور را جمع‌آوری کرده است.

ایران آرت: طراحی موزه موسیقی و آثار ستاره راک آمریکایی باب دیلن، جدیدترین پروژه اولسون کندیک بر روی یک نماد آمریکایی است. طبق برنامه ریزی های موجود این مرکز هنری در سال 2021 افتتاح می گردد و به طور قطع یکی از شاخص ترین بناهای تولسا در آمریکا به شمار خواهد رفت. موزه باب دیلن توسط دانشگاه اوکلاهما پایه ریزی شده و بیش از 100 هزار اثر هنری از دوران حرفه ای این موسیقیدان مشهور را برای این موزه جمع آوری نموده است. 

Bob dylan meseum (2)

به گزارش آرل، اصول طراحی ساختمان موزه به واسطه فضاسازی و تقسیم بندی هر عرصه به آبجکت های درون موزه بستگی دارد که می توان طراحی و اجرای موزه ملی ایران دوره اسلامی توسط شرکت طراحی و معماری آرل را یکی از آن نمونه ها مشابه طراحی چنین فضایی نامید. با این تفاوت که در یک موزه هنرهای تاریخی وسایل تاریخی متنوع و متفاوتی به نمایش در می آیند و موزه یک موسیقیدان به وسایل شاخص و شخصی او به شمار می رود. طراحی موزه یک شخص و ارائه کار و آثارش نیازمند طراحی هوشمندانه ای است که پایه و شخصیت آن فرد را تشریح کند و با ورود مراجعه کنندگان و علاقمندان باب دیلن به درون موزه، شخصیت وی را بیش از پیش احساس کنند. آتلیه موسیقی موزه مکانی آرامی است که توسط غرفه های کوچک می توانید موسیقی های دیلن را با هدفون گوش دهید. بخشی از موزه به تاریخچه زندگی دیلن اختصاص یافته و در فضای گالری وسایل مهم او اعم از سازهای او به نمایش درآمده اند. 

Bob dylan meseum (3)

باب دیلن یکی از الهام بخش ترین خوانندگان و موسیقی دانان زمان خود بود که هنرش الهام بخش بسیاری از علاقمندان موزیک و مردم عاادی قرار گرفت. موزه آثار وی هم با همین کانسپت طراحی شده تا روشنگر بسیاری از دوستداران وی باشد و بتواند نقش ایستگاهی را برای حرکت رو به جلوی علاقمندان او فراهم کند.

موزه باب دیلن موزه موسیقی موزه موسیقی باب دیلن
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین