کد خبر: 22794 A

بازگشت بازیگر زن 82 ساله به صحنه تئاتر

بازگشت بازیگر زن 82 ساله به صحنه تئاتر

گلندا جکسون ۸۲ ساله با نمایشنامه "شاه لیر" از ویلیام شکسپیر به صحنه تئاتر برادوِی باز می‌گردد.

ایران آرت: گلندا جکسون 82 ساله برنده جایزه «تونی» برای نمایش «سه زن بلند قد» با نمایشنامه‌ای از ویلیام شکسپیر به صحنه تئاتر برادوِی باز می‌گردد.

به گزارش فارس، جکسون بهار آینده نقش محوری نمایش «شاه لیر» را که یکی از چالش‌ برانگیزترین و پرتقاضاترین نمایش‌های شکسپیر است، همراه با صحنه‌ها و بازی‌های بسیار پرتحرک تا بازی‌های سراسر خشم به اجرا می‌گذارد.

«اسکات رودین» ستاره هنرپیشگی، که برای فیلم «جایی برای پیرمردها نیست» برنده اسکار شد، تهیه‌کننده این نمایش است. او همچنین نمایش احیای «سلام، دالی» را با موفقیت در برادوی به روی صحنه برده است.

جکسون کارنامه موفق و درخشانی در هنرپیشگی دارد. او دارنده 2 جایزه «اسکار» و 2 جایزه «اِمی» و 1 جایزه «تونی» است که به ترتیب بالاترین و معتبرترین جوایز «ینمایی» «تلویزیونی» و «تئاتری» جهان محسوب می‌شوند. جکسون همچنین برای همین نمایش که در لندن به روی صحنه برده شد نامزد جایز «لارَنس اولیویه» شد که آن جایزه نصیب «بیلی پایپِر» برای بازی در نمایش «یرما» شد.

بازبینی نمایش «شاه لیر» در روز چهارشنبه ششم مارس 2019 انجام خواهد شد و آغاز رسمی این نمایش در روز پنج‌شنبه یازدهم آوریل 2019 خواهد بود.

جکسون همچنین در فیلم‌هایی نظیر «زنان عاشق»، «تماس‌های خانگی» و «یکشنبه، یکشنبه خونین» و سریال‌هایی نظیر «الیزابت» ایفای نقش کرد و پس از آن به مدت 23 سال از صحنه و دوربین دور شد و به عنوان عضو مجلس مشغول به‌کار شد تا اینکه در سال 2016 با اجرای همین نمایش رشاه لیر» در لندن به عرصه هنرپیشگی بازگشت.

شاه لیر گلندا جکسون اسکات رودین
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین