کد خبر: 22714 A

جزئیاتی از اختلاف مهران مدیری و اکبر عبدی

جزئیاتی از اختلاف مهران مدیری و اکبر عبدی

کارگردان "شبی با عبدی" گفت: برنامه‌ای که قرار است از امشب روی آنتن برود همه می‌بینند که اصلاً ربطی به "دورهمی" و "خندوانه" ندارد و موازی‌کاری معنایی ندارد.

ایران آرت: در حالی که شایعه‌ای درباره درگیری لفظی مهران مدیری و اکبر عبدی در جلسه با مدیران شبکه نسیم به دلیل اعتراض مدیری به شباهت برنامه «شبی با عبدی» با «دورهمی» منتشر شد، محمدحسین لطیفی کارگردان سینما و تلویزیون که کارگردانی «شبی با عبدی» را بر عهده دارد، تاکید کرده که این برنامه هیچ شباهتی با برنامه‌های دیگر ندارد و با لحنی طعنه آمیز اعتراض مدیری را تایید کرده است.

«شبی با عبدی» قرار است از امشب روی آنتن شبکه نسیم برود و لطیفی در گفت‌وگو با تسنیم گفته است: «جسته و گریخته از دوستان شنیده‌ام که می‌گویند مهران مدیری به «شبی با عبدی» اعتراض داشته و در جایی هم گفته، پخش این برنامه موازی‌کاری ایجاد می‌کند. اما اگر مهران مدیری به من زنگ می‌زد که الان مشاور پروژه و کارگردان این برنامه هستم شاید از جزئیات بیشتر این برنامه آگاهی پیدا می‌کرد. البته که در وهله اعتراض مهران مدیری من در این پروژه نبودم. بعد از اعتراض مهران مدیری به این مجموعه پیوستم تا به تعبیر این دوستان موازی‌کاری نشود.»

این کارگردان که سابقه ساخت سریال‌های تلویزیونی هم دارد، در ادامه توضیح داده است: «برنامه‌ای که قرار است از امشب روی آنتن برود همه می‌بینند که اصلاً ربطی به «دورهمی» و «خندوانه» ندارد و موازی‌کاری معنایی ندارد. به خاطر اینکه کاری است تا امروز در دنیا ندیده‌ام کسی انجام دهد. برنامه‌ای که گروه‌های نمایشی مختلفی را به خود می‌بیند که خودشان نقش می‌نویسند و کارگردانی‌اش می‌کنند و در چند دقیقه رقابت طنزآمیز از مردم نمره می‌گیرند. حالا واقعاً «شبی با عبدی» را چطور می‌توان «دورهمی» دانست؟»

به گفته این کارگردان در هر برنامه دو گروه آزاد نمایشی به «شبی با عبدی» می‌آیند که بازیگران نیمه حرفه‌ای و حرفه‌ای هستند و موضوعی را دستمایه می‌کنند و به روی صحنه می‌برند. لطیفی در ادامه می‌گوید: «حالا در لا به لای این نمایش‌ها، یک میهمان طنازی هم وجود دارد. ممکن است اکبر عبدی هم راجع به موضوعاتی در نقش‌های مختلف ظاهر شود و این معضلات و یا آموزش‌های زندگی را بازی کند.»

او با بیان این که  «اصلاً هم «عاشق شدم و عاشق شدی» هم نداریم» به سوال ثابت مدیری از مهمان‌های «دورهمی» طعنه می‌زند و می‌گوید: «خود اکبر عبدی به عنوان محوریت برنامه چندین نقش موضوعات اجتماعی را در کاراکترهای متفاوت (پیرزن، لات، بچه و…) به نمایش درمی‌آورد. حالا واقعاً چه ربطی به کار مهران مدیری دارد، از دوستان هنرمندم می‌خواهم حتماً قبل از هر اظهارنظری اطلاعات جامعی به دست بیاورند.»

انتقاد لطیفی از مدیری البته باز هم در این مصاحبه ادامه دارد و او گفته است: «جالب است بدانید از «شبی با عبدی» کپی خارجی هم نداریم. چون اکثر کارهایی که به روی آنتن رفت از نمونه‌های خارجی برداشت شدند حتی در انتخاب دکور و نوع اجرا؛ کار «دورهمی» و «خنداونه» هم مشابه زیاد دارند.» اشاره او به دکور و اجرا، به فصل اول «دورهمی» برمی‌گردد که دکور آن شبیه به یک برنامه تلویزیونی هندی بود و انتقادهای زیاد برانگیخت.

لطیفی که به نظر می‌رسد در آستانه پخش «شبی با عبدی» باهدف دفاع از این برنامه مصاحبه کرده، به برنامه رامبد جوان هم اشاره‌ای کرده است: «روز اولی که به عنوان مشاور پروژه آمدم دوستان به من گفتند نمونه‌های خارجی را ببینید و از آن‌ها ایده بگیرید. البته می‌توان ایده گرفت ولی باید یک چیز جدیدتری بدست آورد، این کار بسیار سختی است. یک گروهی باید بیایند و نمایشی آموزشی و تأثیرگذار ارائه بدهند که شاید تا به حال آن‌ها را برای یک لحظه هم ندیده باشید. اما مثلاً در کار دوستان ما استندآپ کمدی یک نفره‌ای را می‌دیدیم که یک موضوعی را عنوان می‌کردند یا خوشایند مخاطب است یا خیر! اما «در شبی با عبدی» وقت می‌گذاریم و کار این گروه‌های نمایشی را می‌بینیم تا یک برنامه جدید با اندیشه‌ و بدیعی روی آنتن برود.»

اکبر عبدی مهران مدیری دورهمی شبی با عبدی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین