کد خبر: 22697 A

تاثیر عجیب یک کتاب روی آیفون چینی

تاثیر عجیب یک کتاب روی آیفون چینی

موسس و مالک شرکت تولیدکننده‌ تلفن‌های همراه شیائومی چین می‌گوید خواندن این کتاب باعث شد زندگی من مسیر جدیدی پیدا کند.

ایران آرت: شرکت تولیدکننده تلفن‌های همراه شیائومی چین ابتدا محصولات خود را در کشور خودش عرضه می‌کرد ولی حالا به یک شرکت چند میلیارد دلاری تبدیل شده است که در حال فتح بازارهای جهانی است.

به گزارش ایبنا، شیائومی توسط «لی جون» در سال 2010 تاسیس شد که به گفته خودش خواندن یک کتاب درباره استیو جابز مخترع و مالک سابق شرکت اپل و گوشی های تلفن آیفون او را در این مسیر قرار داد. لی جون می‌گوید دوران دانشجویی‌اش در سال 1987 در دانشگاه ووهان در رشته علوم کامپیوتر به کتابی برخورده است که زندگی‌اش را متحول کرد.

لی می‌گوید: «در کتابخانه دانشگاه به طور اتفاقی در حال خواندن کتابی با عنوان «آتش در سیلیکون ولی:ساخت کامپیوتر شخصی» نوشته «پاول فریبرگر» بودم که در ادامه زندگی‌نامه استیو جابز در آن آورده شده بود که نوشته‌های این کتاب باعث شد به فکر تاسیس شرکت خودم بیفتم.»

 کتاب فریبرگر در سال 1984 را انتشارات مک‌گراهیل چاپ کرده است. این کتاب تاریخچه‌ای از اختراع و ساخت کامپیوتر ارائه می‌کند که تمرکز اصلی آن روی شرکت‌های مایکروسافت و اپل است. در این کتاب تاریخچه زندگی نخبگان کامپیوتر دنیای معاصر از جمله استیو جایز و بیل گیتس نیز آورده شده است. در سال 1999 فیلمی نیز با الهام از این کتاب در هالیوود ساخته شد.

صاحب شرکت شائومی می‌گوید خواندن این کتاب مسیر زندگی‌اش را کاملاً تغییر داد و هیجانی عجیب برای به واقعیت پیوستن رویاهایش در او ایجاد کرد. وی در سال آخر دانشگاه شرکت کوچکی برای تولید تراشه‌های الکترونیکی تاسیس کرد که بعداً تبدیل به تولید ابزارهای هوشمند و در نهایت تلفن‌ همراه شد.

نخستین گوشی شیائومی تقریبا همزمان با نسخه چهارم آیفون وارد بازار شد و به طرز عجیبی فروش موفقی داشت. در حال حاضر کیفیت محصولات شیائومی آنقدر بالا رفته که در خود کشور چین از محصولات این شرکت با عنوان اپل چینی یاد می‌کنند.

آیفون پاول فریبرگر شیائومی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین