کد خبر: 22543 A

68 هنرمند در نخستین تیرآرت تهران / هنر پیشروی ایران را در یک قاب ببینید

68 هنرمند در نخستین تیرآرت تهران / هنر پیشروی ایران را در یک قاب ببینید

تیرآرت، با هدف نمایش و فروش آثار هنر معاصر ایران، با همت 10 گالری تهران، از امروز 5 تیرماه در آوا سنتر آغاز به کار می‌کند.

ایران‌آرت: در این مجموعه تلاش شده آثار متنوعی از هنرمندان معاصر در زمینه نقاشی، عکس، چیدمان و مجسمه به نمایش درآید.  آب‌/انبار، اُ ، اثر ، اعتماد ، اِی‌جی، خاک، دستان، شیرین، طراحان آزاد و محسن گالری هایی هستند که در نخستین دوره تیرآرت حضور دارند.

مریم مجد، مدیر تیرآرت درباره نحوه انتخاب 10 گالری شرکت‌کننده در این رویداد گفت: تعداد گالری‌های خوب در شهر تهران زیاد است اما بضاعت اجرایی ما در سال اول زیاد نبود. برای انتخاب گالری‌ها به تجربه قبلی این گالری‌ها در شرکت در برنامه‌های مشابه نگاهی داشتیم و سعی کردیم گالری‌هایی را انتخاب کنیم که تجربه چنین کاری را داشتند، چون فرصتی برای آزمون و خطا نداشتیم. در کنار گالری‌های حاضر در این رویداد از حضور دو بنیاد پژمان و لاجوردی هم بهره گرفتیم زیرا قصد ما این بود که از تمام نهادهای مربوط به هنر معاصر استفاده کنیم. امیدواریم که در سال‌های آینده تعداد بیشتری گالری در این رویداد حضور داشته باشند.

هر گالری تا سقف ده اثر از هنرمندان خود را به این نمایشگاه آورده که موضوع آثار آزاد است اما انتخاب کارها در هر غرفه به شکلی است که نمای کلی آن، نشان‌دهنده انسجام و تمرکز سلیقه صاحبان غرفه است.

در غرفه گالری طراحان آزاد آثاری از مریم آیین، سمیرا اسکندرفر، لیلی درخشانی، غزال رادپی، حامد صحیحی، معصومه مظفری، نمایش داده می‌شود. همچنین در گالری محسن آثاری از سارا عباسیان، مهرداد افسری، مجتبی امینی، گوهر دشتی،  بهرنگ صمدزادگان، نمایش داده خواهد شد.

گالری خاک آثاری از بیتا فیاضی، کامبیز صبری، نرگس هاشمی، حامد رشتیان، بنیامین توکل، را به تیرآرت آورده است و گالری شیرین یکی از غرفه‌های بزرگ این نمایشگاه، با آثار نقاشی و حجمی از شهریار احمدی، حمیدرضا اندرز، سپهر بختیاری، آزاده رزاق دوست، محسن فولادپور،  وحید چمانی، فرناز ربیعی جاه، محمد طباطبایی، میزبان علاقه‌مندان است.

غرفه گالری اُ آثاری از امید بازماندگان، محمد خلیلی، امید مشک‌سار و شیده تامی را در تیرآرت میزبانی می‌کند و گالری اعتماد با آثار فرشید مثقالی، آفرین ساجدی، مهرداد محب‌علی، روشنک امین‌الهی، شهره مهران، مصطفی دره‌باغی، رعنا فرنود، به آواسنتر آمده است.

گالری زیرزمین دستان آثار آیدین آغداشلو، علی اکبر صادقی، پویا آریانپور،  بیژن بصیری، مریم امینی، محمدرضا یزدی، سام سمیعی، میلاد موسوی، هومن مرتضوی، مهران مهاجر، فرخ مهدوی، مقداد لرپور، سینا چوپانی، حبیب فرج آبادی،  صدرا بنی‌اسدی، نریمان فرخی، محمدحسین غلامزاده، سهند حسامیان، امین اکبری، فریدون آو و برادران قاسمی در معرض دید علاقمندان قرار داده و گالری اثر با آثار هنرمندانی، علیرضا آدم‌بکان، مجتبی تاجیک، وحید حکیم، الهه حیدری، سمیرا علیخانزاده، محمدحسین عماد، جواد مدرسی، به تیرآرت آمده است.

گالری ای‌جی نیز با آثار پیمان هوشمندزاده، بهزاد جائز، عباس کوثری، علی مبصر، علی زنجانی اولین تیرآرت تهران را تجربه می‌کند. گالری آب انبار هم با آثار سیراک ملکنیان در این رویداد هنری حضور دارد.

این رویداد از سه شنبه تا شنبه، پنجم تا نهم تیرماه از ساعت دو تا هشت بعد از ظهر آماده دیدار مردم است. نشانی آوا سنتر خیابان اقدسیه، نبش خیابان فیروز بخش، پلاک 75، طبقه هفتم است.

تیرآرت میزبان هفت نشست تخصصی درباره هنر معاصر خواهد بود؛ حمیدرضا پژمان درباره بخش نشست‌های هنری تیر آرت که توسط بنیاد پژمان برگزار می‌شود گفت: این الگو در تمام جهان تثبیت شده است و همه آرت‌فرها باید یک بخش آموزشی هم داشته باشند. در این پلت فرم‌ها افرادی که در هنر معاصر و سایر شاخه‌ها تجربه دارند اطلاعات خود را در اختیار دیگران می‌گذارند. در این نشست‌ها بر موضوع مجموعه‌داری تاکید داریم و مجموعه‌دارهای مهمی به صورت حضوری یا مجازی در جلسات حضور دارند تا برای مخاطب آشکار کنند کار یک مجموعه‌دار چیست.

پژمان ادامه داد: در این برنامه‌ها موضوعاتی مانند اینکه لزوم جمع کردن مجموعه چیست، تفاوت جمع کردن آثار برای موزه و مجموعه شخصی چیست، مجموعه باید خصوصی باشد یا به نمایش عموم درآید و... مطرح می‌شود و مهمانان ویژه‌ای داریم که تجارب خود را در اختیار علاقه‌مندان می‌گذارند.

برگزارکنندگان تیرآرت که امروز کارهای نهایی برای راه‌اندازی آن را انجام می‌دهند، امیدوارند طی روزهای پنجم تا نهم تیرماه، پذیرای علاقه‌مندان به هنرهای تجسمی باشند. گرچه هدف اولیه این آرت‌فر فروش آثار است اما جمع‌آوری تعداد زیادی از آثار مهم هنرمندان معاصر در این مجموعه می‌تواند شروع خوبی برای گردهم‌آیی عموم هنردوستان کشور و مواجهه با هنر پیشروی ایران باشد.

نخستین نسخه تیرآرت با حمایت آواسنتر، اسنپ‌تریپ، ایده‌هاب، بنیاد پژمان، پیاده، تک‌-آن، حرفه:هنرمند، شرکت دایرکت، گروه رواق، و سفارت فرانسه در تهران برگزار خواهد شد.

این رویداد از سه شنبه تا شنبه، پنجم تا نهم تیرماه از ساعت دو تا هشت بعد از ظهر آماده دیدار مردم است. نشانی آوا سنتر خیابان اقدسیه، نبش خیابان فیروز بخش، پلاک 75، طبقه هفتم است.

 

 

گالری اثر گالری شیرین گالری خاک گالری طراحان آزاد تیر آرت
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین