کد خبر: 21798 A

انتشار آثار شنیده‌ نشده خواننده فقید

انتشار آثار شنیده‌ نشده خواننده فقید

پرینس یکی از اثرگذارترین موسیقی‌دانان عصر خود بود. او هنگام مرگ ۵۷ سال سن داشت.

ایران آرت: آلبومی از آهنگ‌های پرینس، خواننده و آهنگساز مشهور آمریکایی، دو سال بعد از مرگش منتشر می‌شود. اگر زنده بود امسال شصتمین سالگرد تولدش را جشن می‌گرفت.

به گزارش بی‌بی‌سی، این آلبوم شامل ۹ ترانه است که پیش از این منتشر نشده بودند و نسخه اولیه یکی از ترانه‌های مشهورش به نام «باران بنفش» هم در آن است.

ساخته‌های پرینس در یک گونه موسیقایی نمی‌گنجید. او در سبک‌های مختلفی از جاز گرفته تا فانک و راک آهنگ ساخته بود. مردم دنیا بیش از یک صد میلیون آلبومش را خریده بودند.

او یکی از اثرگذارترین موسیقی‌دانان عصر خود بود. هنگام مرگ ۵۷ سال سن داشت. پرینس در آوریل ۲۰۱۶ در خانه‌اش در ایالت مینه‌سوتای آمریکا بر اثر زیاده‌روی در مصرف قرص‌های مسکن درگذشت. بدنش را در آسانسوری در خانه پیدا کردند.

آلبومی که قرار است از آثار شنیده‌ نشده او منتشر شود، «پرینس و میکروفن ۱۹۸۳» نام دارد و شامل قطعاتی است که در سال ۱۹۸۳ در استودیوی خانگی‌اش با نواختن پیانو ضبط کرده است. اصل این کارها روی نوار کاست ضبط شده و آرشیو شده بود.

یکی از مشاوران هیئت امنای آثار پرینس در توصیف این آلبوم گفته که «خام و صمیمانه» است و زمانی ضبط شده که کار و بارش تازه داشت در آمریکا می‌گرفت و در خارج از کشور هنوز شناخته نشده بود.

تروی کارتر، گفته که مدل این آلبوم شبیه به آخرین توری است که این موسیقی‌دان برجسته در سال ۲۰۱۶ انجام داد، توری به نام «پرینس و میکروفن».

نخستین آلبوم پرینس در سال ۱۹۷۸ میلادی منتشر شد و در دهه هشتاد او به ستاره‌ای جهانی بدل شد. از آلبوم‌های مشهورش ۱۹۹۹ و باران بنفش می‌توان نام برد.

نسخه اولیه بعضی از کارهای مشهور پرینس در این آلبوم جدید قرار است منتشر شود.

پرینس
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین