کد خبر: 21720 A

اتهامات آزار جنسی ۸۰ زن رد شد

اتهامات آزار جنسی ۸۰ زن رد شد

در اولین جلسه دادگاه هاروی واینستین در نیویورک وی اتهامات مرتبط با تجاوز و اعمال مجرمانه جنسی را رد کرد.

ایران آرت: «هاروی واینستین» که چندی پیش و پس از شکایت حدود ۸۰ زن به اتهام تجاوز و سوء رفتار جنسی خود را به پلیس نیویورک معرفی کرده بود، در اولین جلسه دادگاه عالی منهتن همه اتهامات وارده نسبت به خود را رد کرده است. 

به گزارش ایسنا به نقل از گاردین، «واینستین» ۶۶ ساله بدون صحبت با خبرنگاران، ساختمان دادگاه عالی منهتن در نیویورک را ترک کرد اما «بنجامین برافمن» وکیل مدافع او و یک سخنگوی دادستانی تایید کردند که وی هیچ یک از اتهامات را نپذیرفته است.

وی روز ۲۵ ماه می خود را به پلیس تسلیم کرد و با دستبند به اولین جلسه دادرسی منتقل شد اما به قید یک وثیقه یک میلیون دلاری و استفاده از بازوبند ردیاب موقتا آزاد شد اما اگر در نهایت به در دادگاه محکوم شود با حداکثر ۲۵ سال زندان رو به رو خواهد شد. 

ماجرای رسوایی اخلاقی «هاروی واینستین» که اولین بار توسط هفته‌نامه نیویورکر فاش شد، آغاز جنبش‌ Metoo#  در هالیوود را موجب شد که هدف آن افزایش توجه به شیوع سوء‌استفاده جنسی از زنان در سینمای هالیوود است.

پیش از این نام چهره‌های سرشناسی چون «کوین اسپیسی»، «بیل کازبی» و اخیرا «مورگان فریمن» نیز به اتهام آزار و اذیت جنسی زنان مطرح شده است. 

«واینستاین» در ابتدا یکی از بنیانگذاران کمپانی «میرامکس» بود که ساخت فیلم‌های موفق و مستقلی چون «داستان عامه پسند» را در کارنامه داشت و سپس به همراه برادرش «باب» در سال ۲۰۰۵ کمپانی فیلمسازی «واینستاین» را راه‌اندازی کردند.

وی برای تهیه‌کنندگی فیلم «شکسپیر عاشق» در سال ۱۹۹۸ موفق به کسب جایزه اسکار شد و همچنین برای تهیه‌کنندگی تعداد زیادی از نمایش‌ها هفت بار برنده جایزه تونی شده است.

هاروی واینستین آزار جنسی آزار جنسی هالیوود
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین