کد خبر: 21713 A

حذف ابراهیم گلستان از تلویزیون

حذف ابراهیم گلستان از تلویزیون

قرار بود برای اولین بار مستندی از ابراهیم گلستان از شبکه مستند پخش شود اما بدون اطلاع قبلی مستند دیگری جایگزین آن شد.

ایران آرت: حنیف شهپرراد (تهیه‌کننده مجموعه گنجینه) گفت: علت پخش نشدن مستند «موج، مرجان، خارا» ساخته ابراهیم گلستان را باید از شبکه مستند جویا شد چراکه به عوامل این برنامه فقط اعلام شده که این مستند پخش نمی‌شود.

به گزارش ایلنا، مستند ایرانی «موج، مرجان، خارا» به کارگردانی مشترک ابراهیم گلستان و آلن پندری قرار بود چهارشنبه ۹ خرداد به‌عنوان شانزدهمین قسمت از سری جدید برنامه «گنجینه» شبکه مستند برای نخستین‌بار از تلویزیون پخش شود اما بدون اطلاع قبلی به مخاطبان، مستند دیگری جایگزین آن شد. اتفاقی که به نظر می‌رسد به دلیل مطلبی باشد که روزنامه کیهان یک روز پیش از پخش مستند علیه آن و فیلم‌سازانش منتشر کرده بود. 

حنیف شهپرراد، تهیه‌کننده و کارگردان سری سوم مجموعه مستند «گنجینه» می‌گوید علت پخش نشدن مستند «موج، مرجان، خارا» را باید از شبکه مستند جویا شد چراکه به عوامل این برنامه فقط اعلام شده که این مستند پخش نمی‌شود. 

شهپرراد با بیان اینکه «نگاه‌ها باید به سمتی برود که حرفه و محصول هنری افراد را براساس برخی از مسائل شخصی‌شان قضاوت نکنیم» گفت: فیلمی که ساخته شده متفاوت از زندگی شخصی فیلم‌ساز است. اما بالاخره حساسیت‌های تلویزیون بالاست چون همه اقشار آن را نگاه می‌کنند و همه ما این را می‌دانیم. 

او تصریح کرد: من دنبال ماجراجویی و خبرسازی از این قضیه نبودم و این فیلم را جدا از هر قضیه دیگری نگاه می‌کردم مثل بقیه مستندهای این مجموعه. آنچه در برنامه «گنجینه» دنبالش هستیم این است که مستندهای انتخاب شده متنوع باشند و بتوانیم همه اقشار را پوشش دهیم. مثلا در کنار اثری چون «موج، مرجان، خارا» دو فیلم خیلی خوب دفاع مقدسی هم انتخاب کرده بودیم که متاسفانه یکی از آنها جایگزین فیلم ابراهیم گلستان شد و فرصت برای تبلیغ مناسب برایش از دست رفت. 

تهیه‌کننده مجموعه «گنجینه» ادامه داد: فیلم بسیار خوب «زندگی در ارتفاعات» عزیزالله حمیدنژاد چهارشنبه هفته گذشته بدون اطلاع‌رسانی مناسب برای مخاطب، به‌جای «موج، مرجان، خارا» پخش شد و متاسفانه نتوانستیم به‌طور مناسب برایش تبلیغ کنیم اما امیدوارم مردم آن را دیده باشند چون مستند بسیار خوبی است. 

او خاطرنشان کرد: قرار است به زودی دو فیلم از آقای هوشنگ آزادی‌ور که تازه درگذشته، پخش کنیم که کمتر دیده شده‌اند. همچنین مناسبت‌ها و تاریخ‌ها هم برایمان مهم است که به بهانه این مناسبت‌ها، فیلم‌های مرتبطی را پخش کنیم.

ابراهیم گلستان حنیف شهپرراد آلن پندری
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین