کد خبر: 21706 A

فروش 18 تابلوی نقاش گران‌قیمت به نفع بی‌خانمان‌ها

فروش 18 تابلوی نقاش گران‌قیمت به نفع بی‌خانمان‌ها

گرهارد ریشتر، نقاش نامی آلمان ۱۸ تابلویش را به بی‌خانمان‌های این کشور هدیه کرد.

ایران آرت: گرهارد ریشتر از مشهورترین نقاشان معاصر آلمان است که تابلوهایش در بازارهای هنری به عنوان گران‌ترین آثار هنرمندان جهان به فروش می‌رسند.

ریشتر ۱۸ تابلو معروف خود را برای فروش در اختیار اتحادیه‌های رفاه آلمان قرار داد. این هنرمند پیش از این هم در دو سال پیش ۶ تابلو خود را برای ساخت خانه‌های موقت پناهجویان اختصاص داده بود. 

اتحادیه‌های رفاه در ایالت "نوردراین وستفالن" آلمان برای کمک به بی‌خانمان‌ها از کمک‌های مردمی سود می‌جویند. ابتکار جدید این اتحادیه ساختن  سرپناهی برای بی‌خانمان‌ها با فروش آثار اهدایی نقاش نامی آلمان است.

کارل یوزف لاوومن، وزیر امور اجتماعی ایالت نوردراین وستفالن هفته گذشته نیز از فروش آثار اهدایی گرهارد ریشتر در دوسلدورف خبر داده بود. او گفت که حراج ۱۸ تابلو ریشتر به این منظور در جریان است.

به گزارش دویچه‌وله، انجام چنین پروژه‌هایی در سراسر آلمان تازه هستند. اتحادیه رفاه امیدوار است که با میلیون‌ها یورویی که از فروش آثار ریشتر به دست می‌آورد پروژه خانه‌سازی برای بی‌خانمان‌ها را هر چه زودتر آغاز کند.

لاوومن همچنین گفت که با درآمد حاصل از فروش تابلوهای اهدایی و ۲۰ درصد کمک دولتی در وهله اول حدود صد خانه برای بی‌خانمان‌ها ساخته خواهد شد. او افزود با بستن قرارداد خانه با بی‌خانما‌ن‌ها همچنین تلاش خواهد شد به کسانی که سال‌ها از بازار کار خارج شده‌اند برای یافتن محل کار جدید کمک شود.  

در کنار ریشتر ۸۰ هنرمند دیگر آلمان مانند ویم وندرس، فیلمساز و عکاس مشهور، ایمی کنوبل، نقاش و کاندیدا هوفر، عکاس نامی نیز در یک مراسم خیریه آثاری را برای فروش در اختیار سازماندهندگان قرار داده بودند.

در فوریه سال ۲۰۱۷ به مناسبت ۸۵‌مین سالگرد تولد گرهارد ریشتر نمایشگاه بزرگی از آثار او در موزه لودویگ شهر کلن برگزار شد. پیش از آن یکی از تابلوهای ریشتر در حراجی در لندن به قیمت ۴۶ میلیون دلار به فروش رسیده بود.

تابلوهای نخستین ریشتر با الهام از هنر عکاسی شکل گرفته‌اند و به آثار رئالیستی این هنرمند مشهورند. نقاشی‌های او در ادامه بیشتر در فرم انتزاعی عرضه شدند. این هنرمند در کارهای متنوع خود  با استفاده از فرم‌های مختلف نقاشی در موضوعات گوناگون شاهکارهایی را خلق کرده است. 

گرهارد ریشتر که در ۹ فوریه ۱۹۳۲ در شرق آلمان به دنیا آمده تحصیلات خود را در آکادمی هنر شهر درسدن به پایان رسانده است.

آثار این هنرمند برجسته در بزرگ‌ترین موزه‌های جهان به نمایش گذاشته شده‌اند.

نقاشی گرهارد ریشتر نقاش آلمانی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین