کد خبر: 21666 A

ببینید: هنرمندان تجسمی پشت ماسک / «این من نیستم»

ببینید: هنرمندان تجسمی پشت ماسک / «این من نیستم»

نمایشگاه ماسک «این من نیستم» با مشارکت بیش از ۵۰ نفر از هنرمندان تجسمی در گالری ۷ثمر برپاست.

ایران آرت: نمایشگاه ماسک «این من نیستم» در گالری ۷ثمر برپاست. مهسا قاسمی کیوریتور این نمایشگاه به ایران آرت گفت: ماسک‌ها همه یک قالب دارند و آنها را طی فراخوانی به هنرمندان رشته‌های مختلف تحویل دادیم و از آنها خواستیم که هرطور می‌خواهند ماسک خود را تبدیل به اثر هنری کنند.

وی افزود: بسیاری از هنرمندانی که در فراخوان شرکت کردند و برای این نمایشگاه اثر ارائه دادند هنرمندان شناخته شده هستند. آنها با مواد و تکنیک‌های مختلف روی ماسک‌ها کار کردند. فلز، آب طلا، اکریلیک و ... در نهایت حدود ۸۰ اثر بعد از بررسی برای نمایش در نمایشگاه انتخاب شد که ۵۳ هنرمند آن‌ها را تهیه کرده‌اند.

قاسمی گفت: ما با عنوان گروه هنری اورنگ کار می‌کنیم و همواره تلاش کردیم که ایده‌های خاص را بپرورانیم. نمایشگاه‌های نقاشی به صورت روتین این روزها در گالری‌ها برگزار می‌شوند. به همین دلیل ماسک را انتخاب کردیم تا هنرمندان مختلف را دعوت کنیم روی یک آیتم مشترک کار کنند و خروجی آن را در معرض دید علاقه‌مندان بگذاریم.

او با بیان اینکه تعداد کمی از ماسک‌ها مورد تایید قرار نگرفته است گفت: هنرمندان عکس کارها را برای ما فرستادند و چند تا از آنها با معیارها مطابق نبود و به نمایش درنیامد.

عضو گروه هنری اورنگ، استقبال علاقه‌مندان را خوب توصیف کرد و گفت: تقریبا هیچ دو ماسکی شبیه هم نبود و هنرمندان با زاویه دیدهای مختلف به ارائه اثر پرداختند. بیشتر ماسک‌ها انسانی است ولی ممکن است بعضی از آنها المان‌هایی مثل شاخ داشته باشند.

مهسا قاسمی همچنین گفت: برای برخی از هنرمندان جنبه انتقادی کار مهم بود و تلاش کرده بودند مسائل مورد نظرشان را در این قالب بگنجانند. ماسک یک نقاب است که درون را مخفی می‌کند. ممکن است باطن خوب را پشت یک نقاب بد مخفی کرد و ممکن است یک باطن بد را زیر یک نقاب خوب پنهان کرد. بسیاری از هنرمندان از همین زاویه به کار نگاه کردند.

وی در ادامه سخنش گفت: البته برخی از هنرمندان هم صرفا جنبه زیبایی‌شناسی کار را مدنظر داشتند و استنباطشان از ماسک وجه زیبایی آن بود. نمایشگاه «این من نیستم» نام دارد و با دیدگاه‌های متفاوتی در آن به خلق اثر پرداخته شده است.

او گفت: دوازده تا از آثار سرامیکی بودند و در کوره رفته بودند و حتی آثاری داشتیم که هنرمند برای خلق اثر از آن قالب گرفته بودند. برخی از آثار هم نمایشی بودند و شبیه ماسک بالماسکه طراحی شده بودند.

مهسا قاسمی در پایان گفت: پروسه کار یکی ماهی طول کشید. چون فراخوان دادیم و لازم بود که ماسک‌ها بین هنرمندان توزیع شود. تا چند روز قبل از آغاز نمایشگاه هم همچنان داشتیم ماسک ارسال می‌کردیم. فراخوان نمایشگاه در فضای مجازی هیجان و سر و صدای زیادی ایجاد کرد و باعث شد هنرمندان زیادی بخواهند که با ما همکاری کنند.

نمایشگاه ماسک «این من نیستم» با کیوریتوری مهسا قاسمی و رضا شاه‌حسینی کاری از گروه هنری اورنگ است که تا 23 خرداد ماه در گالری 7 ثمر واقع در خیابان مطهری، خیابان کوه نور، کوچه پنجم، شماره 8 برپا است.

گالری ۷ثمر مهسا قاسمی رضا شاه حسینی گروه هنری اورنگ
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین