کد خبر: 21477 A

ببینید: نقاشی دیواری برای نجات کودکان در مرکز شهر

ببینید: نقاشی دیواری برای  نجات کودکان در مرکز شهر

چهره دایانا بخشی از یک نقاشی دیواری بزرگ روی نمای بیرونی پایانه‌ای شلوغ در بخش ویا کرسپو در بوینس‌آیرس است.

ایران آرت: گروهی از هنرمندان آرژانتینی از نقاشی دیواری برای دادن هشدار نسبت به سرنوشت بچه‌های گمشده استفاده می‌کنند.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از سی‌اس‌مانیتور، چشم‌های درخشان دایانا گارنیکا روی دیوار یکی از خیابان‌های شلوغ بوینس‌آیرس توجه رهگذران را جلب می‌کند؛ دختری که بیش از یک سال پیش ناپدید شده و از سرنوشت او خبری در دست نیست. این تنها یکی از پنج نقاشی دیواری از بچه‌هایی است که در پایتخت آرژانتین گم شده‌اند و حالا هنرمندان با قرار دادن چهره‌های بیگناه آنها در کانون نقاشی‌های دیواری سعی در جلب توجه مردم و دادن هشدار به خانواده‌ها دارند.

این ابتکار هنری-اجتماعی ایده یک گروه خصوصی به نام بچه‌های گمشده آرژانتین است که با شعار #دیوارهای_جستجوگر وارد عمل شده‌اند. با فراگیر شدن ایده، تعداد هنرمندانی که به این گروه پیوسته‌اند روز به روز در حال افزایش است و آنها هدف خود را دیده شدن بیشتر تلاش برای یافتن گمشده‌ها اعلام کرده‌اند. ضمن اینکه هنرمندان از ترفندهای مختلف برای توجه بیشتر رهگذران به چهره بچه‌ها بهره می‌برند.

چهره دایانا بخشی از یک نقاشی دیواری بزرگ روی نمای بیرونی پایانه‌ای شلوغ در بخش ویا کرسپو در بوینس‌آیرس است. البته نقاشی برای اینکه نوجوان گمشده بیشتر جلب توجه کند، یک نئون نارنجی‌رنگ دور چهره سیاه و سفید او قرار داده تا از فضای رنگین پشت سرش متمایز شود. دایانا 17 ساله بود که ناپدید شد و آنچه روی دیوار نقش بسته، نقاشی عکسی است که خانواده گارنیکا از آن برای یافتن گمشده خود استفاده کرده‌اند.

1024x1024

دایانا آخرین بار روز ششم ماه مه 2017 برای خرید کردن از خانه خارج شد و دیگر کسی او را ندید. داریو سوارز، همسایه دایانا که با او به خرید رفته بود، به عنوان تنها مظنون پرونده بازداشت شد تا بلکه به جرم خود مبنی بر مشارکت در ربودن نوجوان بیگناه اعتراف کند. مقام‌های رسمی پلیس و دیگر مراجع قانونی ایالت توکومان در شمال آرژانتین شش هزار دلار جایزه برای هر نوع کمک به یافتن دایانا جایزه تعیین کرده‌اند.

از میان 2571 پرونده افراد گمشده در سال گذشته در سراسر آرژانتین، از سرنوشت 1154 نفر هنوز خبری در دست نیست و بسیاری از این بچه‌های ناپدیدشده دختران بین 13 تا 17 سال هستند. حالا هنرمندان امیدوارند کشیدن چهره بچه‌های گمشده در نقاشی‌های دیواری به یافتن ردی از آنها کمک کند. گوشه هر نقاشی نام و سن فرد گمشده و شماره‌ای برای دادن اطلاعات قرار گرفته و رسانه‌های اجتماعی هم به اشتراک گذاشتن نقاشی‌ها بسیار علاقه نشان داده‌اند.

1024x1024 (1)

نقاشی نقاشی دیواری
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین