کد خبر: 21476 A

انتقاد نویسنده مشهور از استنلی کوبریک

انتقاد نویسنده مشهور از استنلی کوبریک

استفن کینگ در رمان تازه خود بار دیگر لب به انتقاد از اقتباس سینمایی استنلی کوبریک از داستان "درخشش" گشود.

ایران آرت: نویسنده نامدار آمریکایی همواره از منتقدان سرسخت فیلم وحشتناک کوبریک فقید بود و زمانی «درخشش» را به یک «کادیلاک بزرگ و زیبا بدون موتور» تشبیه کرده بود. او در کتاب تازه خود «بیگانه» دوباره سراغ فیلم سال 1980 کوبریک رفته و شیوه برخورد کارگردان بزرگ آمریکایی را با کتاب «درخشش» حسابی به باد تحقیر و انتقاد گرفته است.

به گزارش همشهری آنلاین، کینگ 70 ساله که هنوز هم از محبوب‌ترین نویسندگان آمریکایی برای هالیوودنشینان است، مشکلی اساسی با شخصیت وندی (با بازی شلی دووال) در مقابل جک (با بازی جک نیکلسن) داشت و او را یکی از بدبخت‌ترین شخصیت‌های زن در تاریخ سینما توصیف کرده بود. گرچه کینگ خودش همواره از هواداران کوبریک بود اما پس از حدود چهار دهه همچنان نتوانسته دل خود را با «درخشش» صاف کند.

در بخشی از کتاب «بیگانه» کینگ صحنه‌ای وجود دارد که در آن یکی از شخصیت‌ها در حال تماشای «راه‌های افتخار» کوبریک است و دلیل آن را «بهتر بودن نسبت به درخشش» ذکر می‌کند. در حال حاضر شش پروژه بر اساس نوشته‌های نویسنده سرشناش در هالیوود در دست تولید است که از آن جمله می‌توان به «قبرستان حیوان‌های خانگی» و «آن: فصل دوم» با بازی جیمز مک‌آووی و بیل هیدر اشاره کرد.

سال گذشته «آن» بر اساس کتاب کینگ با بازی بیل اسکارسگارد با 35 میلیون دلار تولید شد اما در اکران جهانی 700 میلیون دلار فروخت. اقتباس سینمایی از «برج تاریک» او هم با وجود ناکامی نسبی در گیشه، بسیار مورد توجه منتقدان قرار گرفت و جزو فیلم‌های محبوب سال 2017 بود.

استنلی کوبریک استفن کینگ
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین