کد خبر: 21437 A

گروه کره‌ای غول‌های موسیقی آمریکا را زمین زد

گروه کره‌ای غول‌های موسیقی آمریکا را زمین زد

یک آلبوم کره‌ای در صدر بازار موسیقی آمریکا قرار گرفت.

ایران آرت: نخستین‌بار در تاریخ موسیقی آمریکا، یک آلبوم موسیقی پاپ از کره‌جنوبی صدرنشین جدول فروش سایت معتبر بلیبورد شد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، «خودت را دوست داشته باش: اشک» سومین آلبوم رسمی گروه کره‌ای BTS است که هفت پسر جوان اعضای آن هستند. این آلبوم در سایت بیلبورد200 که ویژه فروش آلبوم‌ها در ایالات متحده است، 135 هزار نسخه فروخته و بالاتر از پست مالون، خواننده و آهنگساز جوان آمریکایی صدرنشین جدول شده است. این تعداد شامل فروش به شیوه سنتی و خرید از سایت‌های آنلاین می‌شود.

در 12 سال اخیر این نخستین بار است که یک آلبوم با زبانی جز انگلیسی در صدر جدول بیلبورد200 قرار می‌گیرد. هواداران گروه BTS که با نام «آرمی» یا ارتش شناخته می‌شوند، تمام تلاش خود را برای صدرنشینی آلبوم «خودت را دوست داشته باش: اشک» در آمریکا به کار گرفتند. هر چند برخی معتقدند برنامه‌های اخیر دولت دونالد ترامپ برای تنش‌زدایی در شبه‌جزیره کره هم در صدرنشینی این آلبوم موسیقی بی‌تاثیر نبوده است.

موسیقی پاپ کره‌جنوبی که با نام کی-پاپ شناخته می‌شود، در هشت سال اخیر راه خود را برای ورود گسترده به بازارهای جهانی و معرفی فرهنگ کره‌ای هموار کرده است. سیاست‌های فرهنگی دولت کره هم از سال 2010 به بعد در راستای کمک به گروه‌های موسیقی این کشور بوده و BTS تازه‌ترین محصول و نماینده آن در دنیا به شمار می‌رود.

با اینکه هشتگ مربوط به موفقیت این گروه کره‌ای بیش از یک میلیون بار در فضای مجازی مورد استفاده قرار گرفته است اما به نظر می‌رسد صدرنشینی «خودت را دوست داشته باش: اشک» یک هفته بیشتر دوام نیاورد. آهنگ تازه سم مندس، خواننده 19 ساله کانادایی جدی‌ترین رقیب کره‌ای‌ها برای تدوام صدرنشینی در بیلبورد است.

سم مندس بیلبورد موسیقی کره پست مالون گروه بی تی اس
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین