کد خبر: 21276 A

نگاه شخصی به سوژه درخت / روایت نسیم ذوالفقار از سیاه‌های رنگی

نگاه شخصی به سوژه درخت / روایت نسیم ذوالفقار از سیاه‌های رنگی

نمایشگاه درخت به هنرمندی نسیم ذوالفقار در گالری ۷ثمر برپاست. هنرمند در این آثار تلاش کرده نگاهی تازه به رنگ‌های طبیعت داشته باشد.

ایران آرت: نمایشگاه نقاشی نسیم ذولفقار، هنرمند نقاش در گالری ۷ثمر برپاست. این هنرمند درباره آثارش گفت: موضوع اصلی این نمایشگاه درخت و حاصل علاقه شخصی‌ام به طبیعت است.

وی افزود: در نگاه اول درخت یکی از ساده‌ترین سوژه‌های طبیعت است. اما به نظر من موضوع چندان اهمیتی ندارد. چون این پرداخت و نتیجه کار است که به اثر هنرمند اعتبار می‌دهد.

او گفت: علاقه اول من طبیعت است اما در این کارها ترجیح دادم به جای نگاه کلی به طبیعت اطرافم، به یکی از عناصر آن بپردازم و نگاهم را جزئی کنم. سعی کردم به زیبایی‌شناسی خودم در این آثار نزدیک شوم و یک نگاه شخصی پیدا کنم. کارها انتزاعی نیست ولی در عین حال، چیزی که نقاشی کردم، دقیقا همان درختی نیست که دیدم.

نسیم ذوالفقار

ذوالفقار در توضیح سخنش گفت: درخت‌ها از فیلتر ذهن من گذشتند. از آن دسته هنرمندانی نیستم که روبه‌روی سوژه می‌نشینند و آن را نقاشی می‌کنند بلکه وقتی سوژه‌ام را می‌بینم و تحت تاثیر آن قرار می‌گیرم، در خلوت خودم برداشت شخصی‌ام از آن را نقاشی می‌کنم.

این هنرمند درباره حضور رنگ در آثارش گفت: مثلا یک مجموعه شش تایی از پیچک‌های بالارونده در این نمایشگاه هست که ایده‌ اولیه‌اش از اینجا آمد که دیدم پیچک‌ها در ظاهر سبز هستند اما وقتی به آنها دقت می‌کنی دارای رنگ‌هایی شبیه آبی و بنفش هستند. در این شش اثر رنگ بنفش و آبی غالب شد.

او ادامه داد: یا مثلا یک درخت انار سوخته را دیدم که خیلی مرا تحت تاثیر قرار داد. انارهای خشک شده بر روی یک درخت سیاه تصویر حیرت‌انگیزی بود. آمدم خانه و آن را نقاشی کردم. درخت در نظرم پر از سیاه‌های رنگی بود. این توصیفی است که به ذهنم می‌رسد. سعی کردم همه آن سیاه‌های متنوع را در کارم بازتاب دهم. نتیجه این شد که چند نقاشی از آن درخت کشیدم.

نسیم ذوالفقار، با بیان اینکه در مجموع ۲۸ اثر در این نمایشگاه نمایش داده شده‌اند گفت: از تکنیک‌های پاستل روغنی، پاستل گچی ترکیب مواد و رنگ و روغن بهره بردم. این مجموعه از انتهای سال ۹۴ تا پایان ۹۶ طول کشید.

نسیم ذوالفقار

او از علاقه‌اش برای ادامه دادن سوژه طبیعت گفت: در آینده دوباره به سراغ آن خواهم رفت. هرچیزی که ساخته دست بشر نباشد برایم جالب است. حتی دوست دارم بروم و در حاشیه یک جاده بیابانی زندگی و نقاشی کنم.

این هنرمند در پایان گفت: در شش ماه اخیر به خاطر سفرهایی که به اصفهان دارم، متوجه بناهای نیمه‌ویران و کاروانسراهایی در مسیر شده‌ام که برایم بسیار جذاب بود. دارم سعی می‌کنم آنها را نقاشی کنم و نمایشگاه بعدی‌ام احتمالا با همین موضوع خواهد بود. هرچند آدم پرسرعتی نیستم و می‌دانم که آهسته کار خواهم کرد.

علاقه‌مندان تا هفتم خرداد می‌توانند برای تماشای این نمایشگاه به نشانی خیابان مطهری، خیابان کوه نور، کوچه پنجم، شماره 8 گالری 7 ثمر مراجعه کنند.

 

گالری ۷ثمر نسیم ذوالفقار
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین