کد خبر: 20757 A

نویسنده معروف تنها مظنون پرونده قتل همسرش

نویسنده معروف تنها مظنون پرونده قتل همسرش

تارور تنها مظنون و متهم اصلی مرگ همسرش با خوراندن سم است.

ایران آرت: پلیس هند یکی از نویسندگان سرشناس و عضو پارلمان این کشور را در پرونده مرگ مشکوک همسرش در چهار سال پیش متهم شناخته و او را مظنون اصلی معرفی کرده است.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، شاشی تارور که 17 کتاب نوشته و سال 2006 بخت کسب کرسی دبیرکلی سازمان ملل را در رقابتی نزدیک به بان-کی مون از کره‌جنوبی واگذار کرد، متهم است همسر خود سوناندا پوشکار را در ژانویه سال 2014 در اتاق هتلی در دهلی به قتل رسانده است. پلیس در آن زمان ماجرای مرگ مشکوک را خودکشی دانسته بود. این داستان چند روز پس از آن اتفاق افتاد که پوشکار در توییتر از ارتباط همسر خود با یک روزنامه‌نگار پاکستانی خبر داده بود. هر چند آن دو اندکی بعد در یک بیانیه مشترک تمام ماجرا را حاصل یک سوءتفاهم دانستند.

حالا و چهار سال پس از آن مرگ مشکوک، پلیس دهلی پرونده‌ای سه هزار صفحه‌ای به دادگاه ارائه داده و در آن تارور را تنها مظنون و متهم اصلی مرگ پوشکار با خوراندن سم معرفی کرده است. آنها سال 2010 ازدواج کردند که سومین زندگی مشترک هر دو نفرشان بود. بر اساس قوانین هند، اگر یکی از زوجین در بازه زمانی کمتر از هفت سال از آغاز زندگی مشترک به هر دلیل از دنیا برود، پرونده مرگ او به شکل خودکار در دادگاه مطرح و پیگیری می‌شود و مورد تارور و پوشکار هم از همین نوع است.

تارور 62 ساله سابقه نگارش 17 کتاب عمدتا سیاسی و تاریخی را با موضوع هند و استعمار در کارنامه دارد. او در دولت‌های پیشین هند تا مقام وزارت هم بالا رفت و به نمایندگی از کشورش نامزد کسب کرسی دبیرکلی سازمان ملل بود اما آن را در رقابتی نزدیک در سال 2006 به نماینده کره‌جنوبی واگذار کرد. تارور تمام اتهام‌ها را منکر شده و اعلام کرده است با کناره‌گیری از فعالیت در شبکه‌های اجتماعی، تمام تلاش خود را برای اثبات بی‌گناهی‌اش به کار می‌گیرد.

نویسنده شاشی تارور سوناندا پوشکار
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین