کد خبر: 20756 A

اصغر فرهادی گیشه فرانسه را فتح کرد / انتقام تاریخی منتقدان از فرهادی

اصغر فرهادی گیشه فرانسه را فتح کرد / انتقام تاریخی منتقدان از فرهادی

فیلم فرهادی در حالی پرمخاطب‌ترین فیلم در فرانسه است که منتقدان فرانسوی در حال انتقام‌ گرفتن از این کارگردان هستند.

ایران آرت: فیلم "همه می‌دانند" به کارگردانی اصغر فرهادی در فرانسه با استقبال فوق‌العاده خوبی همراه شده است.

به گزارش ایران آرت، "همه می‌دانند" که به عنوان فیلم افتتاحیه کن به اکران درآمد، همزمان اکران عمومی‌اش در فرانسه هم آغاز شد و حالا در صد گیشه فرانسه قرار گرفته است.

فیلم فرهادی در 430 سینما به نمایش درآمده و در همان هفته اول 330 هزار مخاطب فرانسوی پیدا کرده است. "همه می‌دانند" فقط در شهر پاریس در چهار روز اول اکرانش بیش از 60 هزار بیننده داشته است.

اما برخلاف استقبال مردمی خوبی که از "همه می‌دانند" شده، این فیلم در جدول منتقدین فرانسوی رتبه خوبی ندارد و جزو چند فیلم ضعیف هفتادویکمین دوره افتتاحیه کن است. با این حال به نظر می‌رسد واکنش بسیاری از منتقدان اروپایی این فیلم ریشه‌های غیر سینمایی دارد.

دنیای تصویر گزارش داده که گروهی از علاقه‌مندان سینما ریشه این مسأله را در جایزه اسکار سال 2017 می‌بینند که فیلم "فروشنده" به کارگردانی فرهادی بالاتر از فیلم محبوب منتقدان هنری اروپایی (تونی اردمان) برنده جایزه بهترین فیلم خارجی اسکار شد.

فیلم "کتاب تصویر" ساخته ژان لوک گودار در حالی در صدر جدول امتیازات منتقدین است که با واکنش‌های متفاوت و بعضاً بسیار منفی از جانب دیگر منتقدان روبرو شده بود. بنابراین به نظر می‌رسد یک نگاه غیر هنری در امتیازدهی منتقدین فرانسوی رخنه کرده است.  

از 13 نقد منتشر شده در وب‌سایت متاکریتیک (برجسته‌ترین پایگاه جمع‌آوری امتیازات منتقدان سینمایی در جهان) درباره فیلم فرهادی، 9 نقد مثبت، 3 نقد میانه و تنها 1 نقد منفی است که در میان نقدهای مثبت، نوشته‌های منتقدان ارشد رسانه‌های مطرح سینمایی از جمله ورایتی، ایندی‌وایر، پلی لیست، د رپ و ویلچر دیده می‌شود. 

اصغر فرهادی پنه لوپه کروز خاویر باردم همه می دانند
نظرات خوانندگان
  • ناشناس
    پاسخ

    و البته این خبر حاکی از این می باشد؛ که نگارنده خبر نیز آشنایی کافی با حلقه ارتباط و زنجیروار میان تهیه کنندگان و توضیع کنندگان آثار سینمایی با منتقدان این عرصه را ندارد.
    عصاره ی اصیل نقد، در همان نقدهای پراکنده موجود است. یعنی در فضایی غیروابسته و غیرقابل تجمیع.

ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین