کد خبر: 20738 A

افشای یک سند محرمانه توسط مریل استریپ

افشای یک سند محرمانه توسط مریل استریپ

مریل استریپ یکی از نقش‌های اصلی فیلم "اسناد پاناما" جدیدترین ساخته استیون سودربرگ را ایفا می‌کند.

ایران آرت: فیلم «اسناد پاناما» که بر اساس یک داستان واقعی ساخته می‌شود درباره افشای ۱۱.۵ میلیون سند محرمانه مالی درباره کلاهبرداری‌ها، فرار از مالیات، پولشویی و دیگر تخلفات است که حاوی اطلاعاتی از ده‌ها چهره برجسته سیاسی و غیرسیاسی است.

به گزارش ایسنا، این فلم بر اساس کتابی با عنوان «محرمانه جهانی: درون تحقیق اسناد پاناما درباره شبکه‌های غیرقانونی پول و نخبگان جهانی» نوشته خبرنگاری به نام «جیک برنشتین» ساخته می‌شود و «اسکات زد برنس» نیز نگارش فیلمنامه اقتباسی آن را بر عهده دارد.

علاوه بر «مریل استریپ» قرار است «گری اولدمن» و «آنتونیو باندراس» هم در فیلم «اسناد پاناما» مقابل دوربین «سودربرگ» بروند گرچه هنوز جرئیاتی درباره نقش آن‌ها در فیلم مطرح نشده است.

«استریپ» امسال برای بازی در فیلم «پُست» به کارگردانی «استیون اسپیلبرگ» برای بیست‌ویکمین‌بار نامزد جایزه اسکار بازیگری شد. فیلم «پُست» نیز به موضوع انتشار اطلاعات محرمانه «پنتاگون» می‌پرداخت.

این بازیگر ۶۸ ساله تاکنون سه مرتبه برنده جایزه اسکار شده است و پس از «کاترین هپبورن» با چهار اسکار به‌صورت مشترک با «اینگرید برگمن»، «جک نیکلسون»، «والتر برنان» و «دنیل دی‌لوئیس» با سه جایزه جزو رکوردداران کسب اسکار بازیگری است، اما آن‌چه او را از تمام بازیگران تمام ادوار سینما متمایز می‌کند، کسب ۲۱ نامزدی اسکار در جوایز اسکار است؛ رکوردی که به نظر تا سالیان طولانی دست‌نیافتنی خواهد بود. وی سه جایزه اسکار بهترین بازیگری خود را در سال‌های ۱۹۸۰ برای «کرامر علیه کرامر»، ۱۹۸۳ برای «انتخاب سوفی» و ۲۰۱۲ برای «بانوی آهنین» کسب کرده است.

«استیون سودربرگ» کارگردان برده اسکار آمریکایی  که ساخت فیلم «اسناد پاناما» را بر عهده دارد، در آخرین پروژه سینمایی خود فیلم «دیوانه» را به سینما آورد که با فروش تنها ۱۲ میلیون دلار به یک شکست در گیشه تبدیل شد. او قرار است درام ورزشی «پرندگان در اوج» را نیزامسال  مقابل دوربین ببرد.

مریل استریپ استیون سودربرگ گری اولدمن اسناد پاناما
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین