کد خبر: 20713 A

کیهان فیلم نماینده ایران در کن را ندیده تخریب کرد

کیهان فیلم نماینده ایران در کن را ندیده تخریب کرد

در حالی‌که در چند روز اخیر سینماگران و مردم دنیا دم از فیلم‌ها، کارگردان‌ها و هنرپیشه‌های ایرانی در کن می‌زنند، کیهان همچنان مسیر تخریب خودی‌ها را در پیش گرفته است.

ایران آرت: حمله‌های روزنامه اصولگرای کیهان به فیلم نماینده ایران در جشنواره کن همچنان ادامه دارد.

به گزارش ایران آرت، روزنامه کیهان که پس از اعلام خبر حضور فیلم جعفر پناهی در جشنواره کن تقریباً هر روز به این در و آن در می‌زند که پناهی و فیلمش را تخریب کند، این‌بار فیلم را ندیده شروع به نقد و تخریب کرده است. جالب این‌جاست که کیهان برای تخریب پناهی و فیلمش به نقد یکی از منتقدین اسکرین دیلی متوسل شده و تنها یک جمله از آن نقد را استفاده کرده است، در حالی‌که کلیت نقد مثبت است. برای مثال شروع نقد منتقد اسکرین دیلی این‌طور است:" در فیلم "سه رخ" که تعمقی دوست‌داشتنی و تاثیرگذار از جعفر پناهی است..." که کیهان این بخش را کاملاً نادیده گرفته و بخشی دیگر از نقد که منفی است را به شکلی تند ترجمه کرده و به همان بخش استناد کرده است.

در حالی‌که در چند روز اخیر سینماگران و مردم دنیا دم از فیلم‌ها، کارگردان‌ها و هنرپیشه‌های ایرانی در کن می‌زنند، کیهان همچنان مسیر تخریب خودی‌ها را در پیش گرفته است.

کیهان صبح امروز درباره "سه رخ" پناهی نوشت:

فیلم جعفر پناهی در جشنواره فیلم کن به نمایش درآمد و واکنش‌های مختلفی را برانگیخت. پناهی که محکوم به 20 سال ممنوعیت از فیلمسازی شده اما همچنان بدون اعتنا به حکم قضایی‌اش فیلم می‌سازد و روانه جشنواره‌های خارجی می‌کند هنوز نتوانسته مدیومی به نام سینما را بشناسد و همچنان در زیر سایه عباس کیارستمی فیلم می‌سازد ، چنانچه برخی نقدهایی که حتی در دفاع از فیلم او نوشته شده، آن را «حضور شبح کیارستمی بر پرده جشنواره کن» خواندند!

بیشتر توجهات به فیلم از عدم حضور پناهی در جشنواره و پروپاگاندای عظیمی که از سوی جشنواره و محافل خارجی برای این عدم حضور شده، منشاء گرفته و کمتر متوجه خود فیلم است. فیلم ماجرای سه زن را روایت می‌کند که یا هنرپیشه بوده‌اند یا هستند و یا می‌خواهند بشوند و هر سه درگیر مشکلاتی هستند ولی شروع فیلم اساسا به قول یکی دیگر از منتقدین یک «گاف ابلهانه» محسوب می‌شود! چراکه با ویدئوی خودکشی یکی از آن سه تن شکل می‌گیرد که گویا توسط خودش ارسال شده است!

 به گفته برخی منتقدان فیلم پر از لحظات اضافی است که به انبوهی از دیالوگ‌ها و حرف‌های تکراری میان خود پناهی و بازیگر اصلی فیلم ختم می‌شود و بیش از آنکه یک قصه یا روایت باشند، به مشتی شعارهای کهنه در یک تجربه آماتوری سوپرهشت شبیه هستند. یکی از منتقدان مجله اسکرین دیلی درباره این فیلم نوشته :«...فیلم بر روی تغییرات اتفاقی می‌چرخد... «سه رخ» می‌تواند بعضی مواقع مثل یک احمق خیالباف بدون کمترین حرکت به جلو، حسی را ایجاد کند اما این متانت، یک مقدار معینی از تسلیم مالیخولیایی بخش جعفر را برای خودش و سرزمینش برعکس نشان می‌دهد..»

جعفر پناهی روزنامه کیهان سه رخ
نظرات خوانندگان
  • امیر
    پاسخ

    اولا آن نقد مال منتقد اسکرین دیلی نیست بلکه مال تیم گریسون است و ثانیا مگر اسکرین دیلی یک منتقد دارد؟! ترجمه نقدی که شما تیترش را نوشته اید اصلا مربوط به نقد تیم گریسون نیست!! یعنی کیهان یک گاف داده و شما برای درست کردن ابروش زدید چشمش را هم کور کردید!!!

ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین