کد خبر: 20535 A

پایان دعوا بر سر یک نمایشنامه جنجالی

پایان دعوا بر سر یک نمایشنامه جنجالی

نمایشنامه "کشتن مرغ مقلد" روز 13 دسامبر در شوبرت تیه‌تر روی صحنه خواهد رفت.

ایران آرت: با برطرف شدن مسائل حقوقی میان وکلای هارپر لی و تهیه‌کنندگان «کشتن مرغ مقلد»، زمینه برای اجرای نمایشی بر اساس معروف‌ترین رمان نویسنده فقید در ماه دسامبر آینده در برادوی فراهم شد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از نیویورک‌تایمز، بازماندگان لی ماه مارس گذشته دعوایی حقوقی در ایالت آلاباما علیه آرون سورکین اقامه و او را متهم کرده بودند که نمایشنامه «کشتن مرغ مقلد» را بیش از اندازه تغییر داده است. تاکید خانواده نویسنده فقید بیش از همه بر شخصیت آتیکوس فینچ بود که نقش اصلی را در این داستان بر عهده دارد و لی او را نمونه یک وکیل باهوش، حرفه‌ای و درستکار تصویر کرده بود.

پس از ارائه شدن دادخواست وکلای خانواده لی به دادگاه، تهیه‌کنندگان نمایشنامه هم در ماه آوریل دادخواستی 10 میلیون دلاری علیه آنها اقامه کردند و مدعی شدند با توجه به طولانی شدن روند دادرسی در دادگاه، آغاز اجرای «کشتن مرغ مقلد» در زمان مقرر در برادوی ممکن نخواهد بود.

به این ترتیب، طرفین دعوا روز پنجشنبه به یک راه‌حل دوستانه دست یافتند تا نمایشنامه «کشتن مرغ مقلد» روز 13 دسامبر در شوبرت تیه‌تر روی صحنه برود. قرار است در این اجرا جف دنیلز نقش آتیکوس فینچ را ایفا کند؛ نقشی که در نسخه سینمایی سال 1962 گریگوری پک بازی کرده بود.

تئاتر کشتن مرغ مقلد هارپر لی نمایشنامه
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین