کد خبر: 20486 A

ببینید: تفاوت استایلیست با طراح مد

ببینید: تفاوت استایلیست با طراح مد

برای خیلی‌ها سؤال است که چه تفاوتی بین کار طراحان مد و استایلست‌ها وجود دارد

ایران آرت: طراح مد لباس ها را خلق می کند و ممکن است لزوما طراح بزرگ و مشهوری نباشد. آنها معمولا آیتم یا لباس را طراحی می کنند، الگو را ساخته و پارچه ها و برش ها را انتخاب می کنند، پارچه را دوخته و لباس را به مشتری می دهند. محصول طراح لباس واقعی است.استایلیست کسی است که لباس را برای منظورهای مختلف انتخاب می کند.

به گزارش مدمال، مشتریان متفاوتی برای استایلیستها وجود دارند: یک ستاره سینما که برای زندگش شخصی اش استایلیست استخدام می کند یا برای مراسم فرش قرمز. استایلینگ علاوه بر هماهنگ کردن لباس به موارد دیگر مثل: جایی که اون لباس باید استفاده بشود، سن افراد، موقعیت اجتماعى و از همه مهمتر مدل و ایرادهاى اندامی، در افراد هم میپردازد وکسى که اینکارو انجام میدهد یعنى استایلیست باید به تمام این موارد مسلط باشد.

زمینه فعالیت استایلیست 

۱- ادیتور استایلینگ: که براى مجلات مد عکاسى هاى فشن فعالیت میکنه که این فرد مثلاً اگر ۵ دست لباس براى عکاسى در اختیار دارد باید حداقل ١٠ مدل خوب براى او به وجود بیاورد. وهمچنین بر اساس کانسپت تبلیغاتى بودن آن عکس یا معرفى برند هر گونه اطلاعات به همراه استایلى که به وجود می‌آورد به بیننده القا کند.

۲- مشاور برند: بایداجراى فشن‌شو ها و همچنین چیدمان لباسها در کنترل یک طراح باشد.

۳-استایلیست افراد مهم و مشهور: تمامى افراد مشهور ملزم به داشتن یک مشاور مد یا استایلیست براى خود هستند تا بر آن اساس براى فرش قرمزها و اجراى برنامه هاى تلویزیونى ویا کنسرتهاى خود آماده بشوند.

 

کار استایلیست چیست؟

فکر کنید که در یک روز سرد پاییزی با دوستتان برای خرید لباس میروید و به طور اتفاقی سلیقه های شما مشابه می شود و هر کدامتان یک کت با جنس و رنگ و یه مدل میخرید که برای شب جشن تولد دوست مشترکتان قصد پوشیدن آن را دارید،به نظرتان خیلی هم جالب است  که شما دو نفر یک قسمت  از ست لباسهایتان مشابه هستند و بیشتر از بقیه که هر کدام ست متفاوت پوشیده اند ، بیشتر به چشم می آیید.  شب تولد رسیده و شما با دوستتان لباسهایتان را  تن کرده اید و با خوشحالی به جمع می پیوندید، وقتی وارد جمع میشوید میبینید که بقیه بیشتر از شما به دوستتان توجه میکنند! و حتی شاید جلو بیایند و از قیمت یا محلی که کت رو از آنجا خریده ازش سوال کنند! در حالی که کت شما دقیقا همان طرح و همان مدل هست! وقتی بیشتر دقت میکنید، میبینید چیزی که باعث جذب توجهات به سمت دوستتان شده فقط کت مشترکتان نیست، این کت با یه شلوار، پیراهن زیر کت، کفش، ساعت و حتی رایحه ی خاص عطری که روی کت اسپری شده ست شده است. و همه ی اینها کنار هم باعث شده که دوست شما خوش سلیقه و خوش فکرتان همه توجه و نگاه ها رو از شما بگیرد. کاری که فشن استایلیست میکند ست کردن البسه، کفش، کیف، اکسسوری، نوع مدل مو، ارایش، رایحه ی عطر و حتی زبان بدن و طرز گفتار مخاطب با محیطی که در آن قرار خواهد داشت یا به آن دعوت شده است، میباشد.

نکاتی در مورد استایلیستهای شخصی

f49fe8ac2b1254a19956b6dbaa082b4f

استایلست شخصی فردی است که به افراد در خصوص مدلهای جدید، ست کردن لباس، رنگها و آرایش مشاوره می دهد. فشن استایلیستها کاری می کنند که مدلها بهتر بنظر برسند اما استایلیستهای شخصی کاری می کنند که شما به بهترین شکل ممکن درآیید. در خیلی از کشورهای پیشتاز در عرصه مد از کاربران و فری لنسرها برای ایده گرفتن استفاده می شود مانند پیج آمریکن استایل در اینستاگرام و یا سایت stichfix.com که یکی از ۱۰ استارت آپ برتر دوران خود بشمار می رفت.

حتی در داخل فروشگاههای بزرگ نیز استایلیستها به مشتریان کمک می کنند تا لباس دلخواه خود را پیدا کنند.

استایلیستها تاثیر زیادی بر کار طراحان مد و لباس دارند و در کشور ما نیز به محض نمایش پوشش ستاره ها و افراد مهم که توسط استایلیستهای شخصی شان تهیه شده است، به سرعت در بین مزون ها و در فضای مجازی منتشر می شود.

استایلینگ از راه دور

استارت آپ Stitch Fix یک خرده فروشی اینترنتی لباس است که استایلیستهای خانگی را تحت عنوان Remote stylist برای مشاوره دادن به مشتریان خود استخدام می کند. در واقع این استارت آپ به خانم ها کمک می کند تا مدلهای به روز و مقرون به صرفه را برای محیط کار، مهمانی یا دانشگاه خود انتخاب نمایند. شما بعنوان یک استایلیست می توانید ۵ آیتم از لباسها و اکسسوری ها را براساس ذائقه، بودجه و سبک زندگی مشتریان انتخاب کنید. آنها میتوانند یک یا چند آیتم را خریداری کرده و مابقی را پس دهند. استایلیستهای Stitch Fix دارای یک جعبه مد برای هر مشتری هستند که ۵ آیتم منحصر به همان مشتری را پیشنهاد داده و براساس عملکردشان دستمزد می گیرند. علاقه به مد و فشن، توانایی حداقل ۱۵ ساعت کار در هفته، انعطاف پذیری، دارابودن اطلاعات از مد روز، داشتن لپ تاپ و اینترنت، مهارت کار با شبکه های اجتماعی از جمله ویژگیهای ریموت استایلیستها است .

لباس طراح لباس طراحی لباس طراح مد استایلیست
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین