کد خبر: 20420 A

جایزه ۵۰ هزار دلاری برای عکاس ۲۲ ساله / عکس

جایزه ۵۰ هزار دلاری برای عکاس ۲۲ ساله / عکس

عکاس ۲۲ ساله استرالیایی برنده گران‌ترین جایزه عکس در استرالیا شد.

ایران آرت: یک دانش‌آموخته ۲۲ ساله مدرسه عکاسی با گرفتن عکسی از زندگی روزانه ساکنان منطقه فرانسکتن نورث ملبورن برنده جایزه ۵۰ هزار دلاری عکاسی معاصر موران ۲۰۱۸ شد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، بنیاد هنری موران هر سال یک جایزه عکاسی اهدا می‌کند که از آن به عنوان گران‌ترین جایزه عکس در استرالیا یاد می‌شود. این جایزه معتبر امسال به جیمز باگ رسید که تصویر دوست خودش زک را بیرون خانه‌ای در جنوب شرقی ملبورن ثبت کرده است.

5533

باگ که سال گذشته درس خود را به پایان رسانده، از میان 30 عکاس برای کسب جایزه برگزیده شد و داوران او را «یک عکاس جوان هیجان‌انگیز و باهوش» توصیف کردند.

جایزه عکاسی معاصر موران سال 2007 بنیان نهاده شد و هدف آن تقدیر از عکس‌هایی است که زندگی امروز استرالیا در آن بازتاب یافته باشد؛ به ویژه زندگی روزمره مردم. عکس برگزیده بخشی از یک مجموعه بزرگ‌تر از آثار باگ است که زندگی در بخش حاشیه‌ای فرانکستن نورث در ملبورن را به تصویر می‌کشد. یکی دیگر از عکس‌های این مجموعه به نام بیلی و کوپر هم در فهرست 30 اثر برگزیده نهایی حضور داشت.

جایزه عکاسی موران سه بخش دانش‌آموزی هم دارد که امسال برگزیدگان آن از مدارس ویکتوریا، نیوکسل و نیوساوث‌ویلز بودند. برگزیده جایزه موران در بخش عکس هر سال همزمان با برنده جایزه ملی پرتره دوگ موران اهدا می‌شد اما امسال قرار است جایزه پرتره ماه اکتبر مشخص و اعلام شود.

نمایشگاه 30 اثر برگزیده جایزه عکاسی معاصر موران این روزها در جوپیتر هال سیدنی به تماشاست و علاقه‌مندان می‌توانند روزهای پنجشنبه تا یکشنبه از آن بازدید کنند.

عکاسی جیمز باگ جایزه عکاسی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین