کد خبر: 20402 A

غول آمریکایی به دنبال خرید فیلم اصغر فرهادی

غول آمریکایی به دنبال خرید فیلم اصغر فرهادی

مسئولان نتفلیکس برای خرید امتیاز پخش فیلم تازه اصغر فرهادی خیز برداشتند.

ایران آرت: فیلم جدید اصغر فرهادی با عنوان «همه می‌دانند» سه‌شنبه ۱۸ اردی‌بهشت در افتتاحیه جشنواره کن به نمایش در‌می‌آید.

به گزارش خبرآنلاین، در حالت عادی خرید امتیاز فیلم کارگردانی سرشناس از سوی غول بزرگ دنیای استریم ویدئو بسیار معمولی است اما پس از ماه‌ها جدال میان جشنواره کن و کمپانی نتفلیکس خرید فیلم افتتاحیه این جشنواره از سوی این کمپانی جالب توجه می‌شود.

جشنواره کن در ماه آوریل با اعلام این خبر که فیلم‌های کمپانی نتفلیکس واجدشرایط حضور در بخش رقابتی جشنواره نیستند جنجال بسیاری به پا کرد. آن تصمیم با اعتراض سینِماداران فرانسوی اتخاذ شد چرا که بر اساس قوانین محلی برای نمایش فیلم‌ها در پلتفرم خانگی باید سه سال پس از اکران سینمایی آن‌ها صبر کرد.

این در حالی است که نتفلیکس سال گذشته حضور پررنگی در جشنواره فیلم کن داشت اما بر اساس قوانین تازه تمام فیلم‌های حاضر در بخش رقابتی کن باید ابتدا در سینِما اکران شوند. این تصمیم باعث شد که نتفلیکس تمام فیلم‌های خود را از جشنواره بیرون بکشد.

تد ساراندوس مدیر محتوای نتفلیکس با کنایه به این نکته اشاره کرده بود که این کمپانی می‌تواند امتیاز فیلم‌های بخش رقابتی را حین برگزاری یا پس از جشنواره خریداری کند. او در این باره گفت: «ما آدم‌های خودمان را در جشنواره داریم که در مشغول بررسی خرید امتیاز پخش فیلم‌ها هستند، چرا که فیلم‌های زیادی در جشنواره حضور دارند که هنوز توزیع‌کننده‌ای ندارند.»

«همه می‌دانند» با بازی خاویر باردم و پنه‌لوپه کروز داستان زنی است که به زادگاهش در اسپانیا بازمی‌گردد و در آنجا با رازهایی از گذشته‌اش روبه‌رو می‌شود.

هنوز مشخص نیست که نتفلیکس چه پیشنهادی برای خرید «همه‌ می‌دانند»‌ ارائه کرده است و حتی معلوم نیست که این کمپانی قصد دارد امتیاز پخش فیلم در چه کشورهایی را به دست آورد.

این فیلم از ۹ می توسط کمپانی ممنتو فیلم در فرانسه اکران خواهد شد. بر اساس خبری که در نشریه ورایتی منتشر شده است شرکت‌های بسیاری دنبال خرید حق پخش فیلم در آمریکا و سایر مناطق جهان هستند.

اصغر فرهادی نتفلیکس همه می دانند
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین