کد خبر: 20368 A

واکنش خانم نویسنده به شایعه تبلیغ ازدواج دخترها با مردان سپاهی

واکنش خانم نویسنده به شایعه تبلیغ ازدواج دخترها با مردان سپاهی

چیستا یثربی به شایعاتی که شبکه "من و تو" برایش به وجود آورده واکنش نشان داد.

ایران آرت: چیستا یثربی که نامش با رمان "پستچی" بر سر زبان عموم مردم افتاد، پنج کتاب جدید دارد که می‌توانستند در نمایشگاه کتاب عرضه شوند، اما چون نشر قطره امسال در نمایشگاه حضور ندارد علاقه‌مندان آثار یثربی می‌توانند کتاب‌های او را از کتاب‌فروشی‌ها تهیه کنند

گفت‌وگویی با جام جم انجام داده که گزیده‌ای از صحبت‌هایش را می‌توانید از ایران آرت بخوانید. 

** پنج کتاب دارم که دو تای از آنها در حال چاپ است.اما سه کتاب آماده‌ام متعلق به نشر قطره است که امسال در نمایشگاه کتاب حضور ندارد و کتاب‌هایم با این‌که چاپ اولشان است فقط در کتابفروشی‌ها عرضه می‌شوند؛ شیدا و صوفی، برخورد نزدیک از نوع آخر و بانو و مرد مرده.

** نشر قطره در اینستاگرامش توضیح داده در جهت حمایت از کتابفروشی‌ها در نمایشگاه شرکت نکرده اما به نظرم این کار وقتی تاثیرگذار بود که چند انتشاراتی مهم نیز این کار را بکنند چون فقط یک انتشاراتی چنین کاری را انجام بدهد به نظرم تاثیری به حال کتابفروش‌ها نخواهد داشت.

** وضعیت تیراژ که خیلی اسفبار است.یکی از کتاب‌هایی که نویسنده و ناشرش خبرسازی کردند که سال گذشته به چاپ پنجاهم رسیده بعد مشخص شد در هر نوبت چاپ فقط 50 جلد منتشر می‌کرده. برای خبرسازی و تبلیغات از چنین روش‌های کاذبی هم استفاده می‌کردند.

** رمان‌هایی که نوشته‌ام بلند هستند. هر کدامشان حدود 450 صفحه هستند. شیدا و صوفی، او یک زن است، معلم پیانو، پستچی و کوتاه کردن موی مرده، رمان‌های قطوری هستند که نوشته‌ام.

** خانم انسیه شاه‌حسینی دوست داشت از روی پستچی فیلم بسازد اما به مرحله نهایی نرسید.این کتاب در انگلیس هم منتشر شد و حتی نامزد کتاب سال این کشور هم شد اما چون حامی مناسبی نداشتم برنده نشد.یکی از کارگردانان ایرانی مقیم خارج پیشنهاد داد شیدا و صوفی را در ترکیه اقتباس تلویزیونی کند و سریالش را بسازد اما موافقت نکردم.

** رولینگ، نویسنده هری پاتر زنی خلاق با پشتکار بسیار زیاد است. اما اگر پشتوانه‌‌های سیاسی‌اش نبود و فیلم‌های هری‌پاتر از روی آثار او ساخته نمی‌شد هرگز میلیاردر نمی‌شد!

** وقتی "پستچی" را نوشتم و منتشر شد، شبکه‌هایی مانند من و‌تو به من حمله کردند و گفتند که این نویسنده ماهی صد میلیون از سپاه پول می‌گیرد که دخترهای ایرانی را تشویق کند و با سپاهی‌ها ازدواج کنند! دروغ و شایعه تا کجا؟ چون من به هیچ جناح سیاسی وابسته نیستم و نویسنده‌ای مستقل هستم. باور کنید هیچ نویسنده بااستعدادی هر چند خوب هم بنویسد میلیاردر نمی‌شود.

** مایو آنجلو، شاعری فوق‌العاده است اما اگر بازیگران معروف کتاب‌هایش را تبلیغ نکنند این زن نمی‌تواند از پس مخارج‌اش زندگی‌اش برآید.من راه مستقل بودن و برای مردم نوشتن را انتخاب کردم. چشمم را روی پول زیاد بستم اما از این که مردم از آثارم استقبال می‌‌کنند بسیار خوشحالم و با قدرت به پیش می‌روم و می‌نویسم.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی چیستا یثربی نمایشگاه کتاب تهران پستچی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین