کد خبر: 20084 A

سفر کارگردان معروف به جنگ جهانی دوم

سفر کارگردان معروف به جنگ جهانی دوم

کارگردان آمریکایی با اقتباس از یک کتاب، فیلمی حول محور نبرد اوکیناوا در جنگ جهانی دوم می‌سازد.

ایران آرت: مل گیبسون برای پروژه بعدی‌اش روی صندلی کارگردانی فیلم درام جنگ جهانی دوم با عنوان «نابودکننده» می‌نشیند. این نخستین پروژه او پس از دریافت نامزدی جایزه اسکار برای فیلم «هک‌ساو ریج» است.

به گزارش مهر، «نابودکننده» توسط کمپانی تهیه هالیوود گنگ پروداکشنز متعلق به جیانی نوناری ساخته می‌شود. این فیلم با اقتباس از کتاب «جهنم از بهشت: داستان حماسی یواس‌اس لافی و بزرگترین حمله کامیکازی جنگ جهانی دوم» نوشته جان ووکوویتس تولید خواهد شد.

رزالیند راس فیلمنامه این فیلم را نوشته و داستان آن حول محور «نبرد اوکیناوا» که آوریل سال ۱۹۴۵ به وقع پیوست، می‌گردد. این زمانی بود که کشتی معروف یواس‌اس لافی مورد چند حمله کامیکازی واقع شد و لقب «کشتی‌ای که نمی‌مرد» را به دست آورد. ووکوویتس برای نوشتن کتاب و شکل دادن به داستان خود از مصاحبه‌های شخصی با بازماندگان واقعه، کتاب‌های خاطرات خدمه کشتی و نامه‌های زمان جنگ ملوانان استفاده کرد.

«هک‌ساو ریج»‌ هم وقایع حول محور نبرد اوکیناوا را به نمایش می‌گذاشت، اما روی شخصیت دزموند داس تمرکز کرد که یک امدادرسان پزشکی میدان جنگ بود و توانست ده‌ها سرباز نیروهای متحده را بدون استفاده از سلاح نجات دهد.

گیبسون برای این فیلم سومین نامزدی دریافت جایزه اسکار کارگردانی خود را کسب کرد. او برای فیلم سال ۱۹۹۵ «شجاع‌دل» موفق به کسب دو جایزه اسکار بهترین کارگردان و بهترین فیلم سینمایی سال شده بود.

این در حالی است که کمپانی برادران وارنر در عین حال می‌خواهد از گیبسون برای نقشی احتمالی در فیلم «مرد شش میلیارد دلاری» مقابل مارک والبرگ استفاده کند. این بازیگران در فیلم کمدی «بابا خانه است ۲» محصول کمپانی پارامونت با هم همکاری کرده و نقش پدر و پسر را ایفا کرده بودند.

مل گيبسون نابودکننده هک ساو ریج
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین