کد خبر: 19448 A

کارگردان سرشناس سینما تاریخ‌ساز شد

کارگردان سرشناس سینما تاریخ‌ساز شد

مجموع فروش فیلم های استیون اسپیلبرگ با فیلم "بازیکن شماره یک آماده" به ۱۰ میلیارد دلار رسید.

ایران آرت: استیون اسپیلبرگ به اولین کارگردانی تبدیل شد که مجموع فروش فیلم‌هایش از مرز ۱۰ میلیارد دلار عبور کرده است. اسپیلبرگ این موفقیت را مدیون عملکرد خوب فیلم "پست" در سال گذشته میلادی و فیلم "بازیکن شماره یک آماده" در سال جاری میلادی در گیشه است.

به گزارش زومجی، طبق آماری که وب‌سایت باکس‌آفیس موجو و بدون احتساب تورم منتشر کرده، استیون اسپیلبرگ اولین کارگردانی است که مجموع فیلم‌هایش از مرز ۱۰ میلیارد دلار فروش کرده است. اسپیلبرگ تاکنون ۳۳ فیلم را کارگردانی و منتشر کرده که از ۱۰ میلیارد دلار فروش این ۳۳ فیلم، سهم بازار جهانی ۶ میلیارد دلار و سهم بازار آمریکای شمالی ۴.۶ میلیارد دلار بوده است. پس از اسپیلبرگ، پیتر جکسون، مایکل بی و جیمز کامرون در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

فیلم "بازیکن شماره یک آماده" سی و سومین فیلم استیون اسپیلبرگ در آستانه پنجاهمین سالگرد فعالیتش به‌عنوان کارگردان است که تا به امروز حدود ۱۱۵ میلیون دلار در بازار آمریکای شمالی و حدود ۴۷۵ میلیون دلار در سراسر جهان فروش کرده است.

تای شرایدن، اولیویا کوک، بن مندلسون، سایمون پگ، هانا جان کامن، لتیشیا رایت، رالف اینسون، تی جی میلر و مارک رایلنس، از جمله بازیگرانی هستند که در فیلم "بازیکن شماره یک آماده" حضور دارند و به ایفای نقش پرداخته‌اند. با وجود موفقیت فیلم "یک مکان ساکت" و فیلم "بازیکن شماره یک آماده" در گیشه؛ اما سال ۲۰۱۸ تا به امروز سال خوبی برای فیلم‌های غیر مارولی نبوده است.

riRxLLncfE95

استیون اسپیلبرگ هالیوود بازیکن شماره یک آماده
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین