کد خبر: 19407 A

اولین جنگل عمودی دنیا؛ نماد معماری سبز / عکس

اولین جنگل عمودی دنیا؛ نماد معماری سبز / عکس

اولین جنگل عمودی دنیا با نام Bosco Verticale در شهر میلان قرار دارد.

ایران آرت: میلان یکی از پرجمعیت‌ترین شهرها در دنیا است و ادعا می‌شود که این جنگل‌های عمودی، تا حدودی جبران خسارت‌های وارد آمده بر محیط زیست ناشی از جمعیت زیاد این شهر را جبران می‌کند. 

به گزارش ایران آرت به نقل از اکوگیک، پروژه جنگل عمودی (Bosco Verticale) شامل دو ساختمان است که پنل‌های فتوولتائیک در آن‌ها به کار رفته‌اند و همچنین نمای خارجی آن‌ها توسط گیاهان و درختان بسیاری پوشش داده می‌شوند. این گیاهان، به جذبCO2  و گرد و غبار کمک بسیاری می‌کنند و همچنین در سرمایش و گرمایش ساختمان نیز تأثیر بسزایی دارند.

2

این برج‌های سبز دارای ارتفاع‌های ۸۰ و ۱۱۲ متر می‌باشند و روی هم رفته، ۴۸۰ درخت بزرگ و متوسط، ۲۵۰ درخت کوچک، ۱۱۰۰۰ گیاه پوششی و ۵۰۰۰ بوته بر روی آن‌ها کاشته خواهد شد. شیوه‌ی انتخاب درختان، بر اساس موقعیت قرار گیری آن‌ها بر روی ساختمان‌ها و حاصل دو سال مطالعه و بررسی بوده است. این درختان همگی از قبل پرورش یافته‌اند و کمی به طول خواهد انجامید تا با محیط جدید خو بگیرند.

3

نکته‌ی قابل توجه دیگر در مورد این معماری سبز این است که هزینه‌ی ساخت آن، فقط ۵درصد بیشتر از دو آسمان‌خراش مشابه معمولی می‌باشد. بد نیست چنین طرح‌هایی در شهرهای پرجمعیت دنیا و همچنین شهرهای داخلی کشورمان از جمله اصفهان و تهران نیز اجرا شوند. برای سبز بودن، به ساده‌ترین چیزهای ممکن باید اندیشید. به فرض که ما از تکنولوژی‌های روز دنیا عقب باشیم ولی به نظر شما پیاده‌سازی چنین طرح‌های سبزی نیازمند تکنولوژی پیچیده و دشواری است؟

5

6

معماری معماری سبز جنگل عمودی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین