کد خبر: 19398 A

تئاترهایی که باید دید؛ از کوروش و آن‌سوی آینه تا رومولیت

تئاترهایی که باید دید؛ از کوروش و آن‌سوی آینه تا رومولیت

این روزها آثار خوبی در تماشاخانه‌های دولتی و خصوصی پایتخت روی صحنه می‌رود.

ایران آرت: با شروع سال جدید، تماشاخانه ها نیز به هوای بهار تازه شدند و این روزها آثار جدیدی در پایتخت روی صحنه است که در این بین برخی تماشاخانه ها و نمایش ها از مخاطبان بیشتری برخوردارند.

به گزارش قانون، تئاتر همواره مخاطب محدودی داشته اما به هرشکل هنرمندان تئاتر تلاش می‌کنند عموم مردم را با این مدیوم آشتی دهند. این روزها آثار خوبی در تماشاخانه‌های دولتی و خصوصی پایتخت روی صحنه می‌رود که در این گزارش تلاش شده به تعدادی از آن ها اشاره شود.

تماشاخانه سنگلج

تماشاخانه سنگلج در سال جدید، نمایش «خواستگاران مهری ناز شاه دخت دیار سختستان» را از جمعه سوم فروردین تا سه شنبه، چهارم اردیبهشت روی صحنه دارد. صبوره رنگرز، نویسندگی و عطاءا... کوپال، کارگردانی این اثر را بر عهده دارند. احسان عباسی، سارنگ بهمنی، احمدسیاه رستمی، سمیرا حسینی، طاها محمدی، بابک مولانا، محمد امین بخشعلیان، داریوش ادهمی بازیگران این اثری هستند.

این تماشاخانه نمایش دیگری به نام «جعفرخان از فرنگ برگشته» را نیز تا هشتم اردیبهشت روی صحنه دارد. حسن مقدم نویسنده و رحمت امینی کارگردانی این اثر را بر عهده دارند و همچنین سارا اللهیاری، نسیم تاجی، بهروز سرو‌علیشاهی، عرفان صفری، فرامرز قلیچ‌خانی، پدرام (علی) محمدی بازیگران کار هستند.

تماشاخانه پالیز (سالن یک)

این تماشاخانه در سالن یک، نمایش «زهرماری» را به کارگردانی علی احمدی و نویسندگی رضا بهاروند و احمد سلگی روی صحنه دارد که تینو صالحى، هستى مهدوى، على شادمان، نادر فلاح و خسرو احمدى بازیگران آن هستند. این نمایش با بهای بلیت 40 هزار تومان تا دهم اردیبهشت روی صحنه است.

تماشاخانه پالیز همچنین از پانزدهم فروردین تا هفدهم اردیبهشت، نمایش «اسپرسو سینگل شات لطفا» به نویسندگی و کارگردانی بابک توسلی را روی صحنه دارد. بازیگران این نمایش امید زندگانی، سوسن پرور، ابراهیم شفیعی، تبسم هاشمی حائری، مریم رحیمی، شهرام نجاتی، آتوسا راستی و الناز تاریخی هستند.

همچنین در سالن دو نیز از نوزدهم فروردین تا نوزدهم اردیبهشت، نمایش «عکس سفید» به نویسندگی و کارگردانی میلاد اخگر و امیرحسین طاهری با بهای بلیت 35هزار تومان روی صحنه می رودوابراهیم عزیزی، امیرحسین طاهری و بهار کاتوزی بازیگران این نمایش هستند؛ در خلاصه داستان آن آمده است: زوجی با تماس تلفنی دوست خود، دچار چالش های جدی می‌شوند.

پردیس شهرزاد

این تماشاخانه با چند نمایش تازه سال 97 را آغاز کرده است. «آن سوی آینه» نوشته «فلوریان زلر» به کارگردانی علی سرابی و بازیگری ریما رامین فر، مارال بنی آدم، پژمان جمشیدی و علی سرابی از یک‌شنبه، نوزدهم فروردین تا بیست و هشتم اردیبهشت با قیمت بلیت30تا45 هزار تومان روی صحنه است.

یکی دیگر از نمایش های روی صحنه این تماشاخانه، «نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی» است که از هفدهم فروردین تا بیست و پنجم خرداد با بهای بلیت30هزار تومان به نویسندگی و کارگردانی سهراب حسینی به روی صحنه می‌رود.

تماشاخانه ایرانشهر

«عشق شرقی گودو» به نویسدگی و کارگردانی ابوالفضل حاجی علی خانی در سالن استاد ناظرزاده کرمانی از بیست و ششم فروردین تا بیست و یکم اردیبهشت با بهای بلیت 35 هزار تومان روی صحنه است.

این تماشاخانه همچنین در سالن استاد سمندریان، نمایش «رومئو و ژولیت» به کارگردانی آتیلا پسیانی با متنی از محمد چرمشیر با بهای50تا 60 هزار تومان از پانزدهم فروردین تا هفتم اردیبهشت روی صحنه است. بازیگران این نمایش بهرام افشارى، ستاره پسیانى، خسرو پسیانى، اصغر پیران، نوید جهانزاده، روح ا... حق گوى لسان، ناز شادمان، مهدى صدر، دایانا فتحى، نوید محمد زاده، فاطمه نقوى و داوود ونداده هستند.

تالار وحدت

تالار وحدت نیز با «کنسرت نمایش ده سال تنهایی» به نویسندگی و کارگردانی اشکان خطیبی به استقبال بهار رفته است. آناهیتا درگاهی، پوریا رحیمی سام و اشکان خطیبی بازیگران این کنسرت نمایش هستند که از اول تا چهارم اردیبهشت روی صحنه می‌رود . این اثر براساس طرحی از سهیل دانش اشراقی و اشکان خطیبی شکل گرفته است.

تئاتر مستقل تهران

«رومولیت» به نویسندگی مصطفی کوشکی و کارگردانی هستی حسینی و مصطفی کوشکی با بهای بلیت 35 تا 45 هزار تومان از نوزدهم فروردین تا نوزدهم اردیبهشت روی صحنه است. بازیگران این نمایش مهدی پاکدل، بهناز جعفری، شهروز دل افکار، امیر شمس، صبا ایزدپناه، مونا شریفی، سجاد باقری، الناز شهبازی، علی آرتین، علی عبدی، فاطمه احمدی، امیر باباشهابی، دانیال شاهسون و سعید بابایی هستند.

همچنین نمایش «حذفیات» به نویسندگی و کارگردانی مهدی ضیا چمنی که بهترین نمایشنامه مسابقه بین الملل سی و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر را از آن خود کرد و کاندیدای بهترین بازیگر زن مسابقه بین الملل سی و ششمین جشنواره تئاتر فجر بود، در این تماشاخانه روی صحنه است.

اشکان خطیبی نوید محمدزاده آتیلا پسیانی بهرام افشاری ده سال تنهایی تماشاخانه سنگلج رومولیت هستی حسینی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین