کد خبر: 19366 A

حق‌السکوت پشت پرده اتهام جنجالی علیه خواننده پاپ

حق‌السکوت پشت پرده اتهام جنجالی علیه خواننده پاپ

محمدعلی بهمنی گفت: اگر قرار بود ترانه سراهای شاکی از حمید هیراد یک میلیون بگیرند که بهتر بود می‌گذشتند و چیزی نمی‌گرفتند.

ایران آرت: ماجرای کمپین ترانه‌سراها علیه حمید هیراد و متهم کردن او به سرقت ادبی به ظاهر با عذرخواهی هیراد از ترانه‌سراها به پایان رسید ولی این پایان راه نبود.

به گزارش ایران آرت، پس از انتشار نامه عذرخواهی هیراد از ترانه‌سراها، سعید بیابانکی فاش کرد که ترانه‌سراهای شاکی که ترانه‌های‌شان توسط هیراد خوانده شده بود، مبلغی را از هیراد دریافت کرده‌اند که بیابانکی اسم حق‌السکوت را رویش گذاشته بود.

بیابانکی در این مورد گفته بود: اگر جرمی اتفاق افتاده مرجع صالح رسیدگی‌اش قانون است... تعدادی از شاعران در آن جلسه با دریافت مبلغی عجیب برای یک بیت مسروقه ظاهرا ماجرا را فیصله داده اند... این با آزادگی و رسالت و شرافت شاعر در تضاد است.

اما محمدعلی بهمنی، رئیس شورای شعر و ترانه دفتر موسیقی در گفت‌وگو با جام جم به این موضوع واکنش نشان داده است که صحبت‌هایش را در ادامه می‌خوانید.

** یک نفر سرقتی انجام داده یا نه را باید دادسرا مشخص کند. البته دعواهای پیش آمده هم بر سر این بود که ترانه‌سرایان به حمید هیراد گفته بودند این بیت مال ماست و ایشان نپذیرفته بود. اینها هم مصرتر شده بودند و آقای هیراد جواب نداده بود.

** آقایی هم از شرکتی که هیراد با آن کار می‌کرد، اخراج شد که یک مقدار تند و خشن با ترانه‌سراها صحبت کرده بود و اینها تصمیم گرفته بودند کار را به دیگران هم خبر دهند و خلاصه کار بالا گرفته بود. در هر صورت باید از ترانه‌سراهایی که بیت‌هایی از سروده‌هایشان بدون ذکر نامشان استفاده شده بود، دلجویی می‌شد و این بود که ارشاد میانجیگری کرد.

** هرچند درباره مبلغ دریافتی ترانه‌سرایان هم حاشیه‌هایی به‌وجود آمد اما اگر قرار بود یک میلیون بگیرند که بهتر بود می‌گذشتند و چیزی نمی‌گرفتند. ضمن این که خود شرکت مصر بود حق این عزیزان را پرداخت کند و قبول داشت حقوقی از آنها تضییع شده است.

محمدعلی بهمنی حمید هیراد
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین