کد خبر: 19361 A

واکنش تند بهمنی به اعتراضات یغما گلرویی / من الفبای شعر را یادش دادم

واکنش تند بهمنی به اعتراضات یغما گلرویی / من الفبای شعر را یادش دادم

محمدعلی بهمنی خطاب به یغما گلرویی گفت: شاید این دوست عزیز هم راهش را یاد گرفته و فکر می‌کند که از این راه می‌تواند در جامعه بیشتر مطرح شود.

ایران آرت: اگر مخاطب شعر و ترانه باشید، حتماً در سال‌های اخیر در جریان ماجرای اعتراضات یغما گلرویی به محمدعلی بهمنی بوده‌اید. یغما گلرویی به سیاست‌های بهمنی در شورای شعر و ترانه موسیقی معترض است و بارها بهمنی را باعث مجوز نگرفتن و سانسور اشعارش دانسته است. از این روز بهمنی در تازه‌ترین گفت‌وگوی خود با ایبنا به اعتراضات چند ساله گلرویی واکنش نشان داده که گزیده‌ای از صحبت‌های وی را در ایران آرت خواهید خواند.

** هر وقت کسی فکر کرد که نامش ماندگار خواهد شد، بررسی کند که تا همین 100 سال پیش چه نام‌های درخشانی در حوزه شعر بوده‌اند که حتی امروز کسی اسم‌شان را هم نمی‌شناسد.

** هرکسی آزاد است تا تفکراتش را در جامعه بیان کند. من مخالف اندیشه یغما نیستم. او شعر خوب می‌نویسد و اندیشه دوست‌داشتنی دارد؛ اما من به این موضوع توجه دارم که الفبای ترانه را خودم به او یاد داده‌ام، پس چطور می‌توانم از او ناراحت شوم و واکنش نشان دهم؟

** یادم هست که سال‌ها پیش یغما به‌عنوان کتابفروش در فروشگاه دارینوش مشغول به کار بود و من در آن زمان سر چند پروژه کاری با دارینوش همکاری داشتم و به آنجا می‌رفتم. در همان زمان او پیش من آمد و ترانه‌ای را خواند و من نیز دیدم که اثرش از کار خیلی از ترانه‌سرایان آن زمان بهتر بود؛ از طرفی دوست داشت وارد این حوزه شود، شعر بگوید، ترجمه کند و من به این کار تشویقش کردم. نمی‌خواهم در اینجا ادعا کنم که سرمشق او بودم اما باید این را بگویم که بسیار او را تشویق می‌کردم تا با انگیزه بیشتری از استعداد‌هایش استفاده کند.

** من مخالف اندیشه یغما نیستم. او شعر خوب می‌نویسد و اندیشه دوست‌داشتنی دارد؛ اما من به این موضوع توجه دارم که الفبای ترانه را خودم به او یاد داده‌ام، پس چطور می‌توانم از او ناراحت شوم و واکنش نشان دهم.

** در حال حاضر هم از او ناراحت نیستم؛ انسان‌ها می‌توانند به شکل‌های مختلف دست به معرفی خودشان بزنند و شاید این دوست عزیز هم راهش را یاد گرفته و فکر می‌کند که از این راه می‌تواند در جامعه بیشتر مطرح شود.

** در کل دلگیر نمی‌شوم و دوستش دارم چراکه برای اولین بار خودم در حوزه شعر و ترانه به او شیر دادم. در جامعه در هر حوزه‌ای آدم‌هایی هستند که راه خودشان را پیدا کرده‌اند و از همان راه دست به مطرح کردن خود می‌زنند تا خودشان را متفاوت‌تر جلوه دهند و شاید مناسب‌تر راه برای این عزیز همین راهی است که ما می‌بینیم.

یغما گلرویی محمدعلی بهمنی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین