کد خبر: 19283 A

حمله هوایی آمریکا و متحدانش به سوریه / عکس‌ها

حمله هوایی آمریکا و متحدانش به سوریه / عکس‌ها

ایران آرت: منابع محلی از حملات سه‌گانه آمریکا و متحدانش به سوریه خبر دادند. متجاوزان این حملات را "هدفمند و محدود" خوانده‌اند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه اسکای نیوز، بامداد امروز شنبه صدای انفجارهای شدید از چندین نقطه دمشق‌، پایتخت سوریه و نقاط دیگیر از این کشور به گوش رسید. آمریکا، انگلیس و فرانسه در حملاتی 50 دقیقه‌ای مناطق متعددی از دمشق و دیگر بخش‌های سوریه را هدف قرار دادند.

بنا بر اعلام خبرگزاری فرانسه اولین انفجار ساعت 4 بامداد به وقت محلی روی داده است. تلویزیون سوریه نیز از مقابله پدافند هوایی این کشور درباره تجاوز آمریکا و متحدانش خبر داد.

دولت سوریه نیز اعلام کرده که پدافند هوایی ارتش این کشور بیش از 15 موشک را در اطراف دمشق رهگیری و منهدم کرد.

حملات هوایی آمریکا و متحدانش به شکل حملات موشکی و حملات با استفاده از جنگنده‌های این کشورها بوده که وارد حریم هوایی سوریه نشده‌ و موشک‌های خود را خارج از مرزهای سوریه شلیک کردند.

حملات بر سه استان دمشق، حمص و حماة متمرکز بوده و جنگنده‌های آمریکایی از پایگاه هوایی العدید این کشور در قطر به پرواز درآمده بودند. منابع محلی در سوریه می‌گویند دست‌کم 30 موشک کروز و تام‌هاک به دمشق شلیک شده است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که دستور حمله به سوریه را صادر کرده است. او گفت، حملات در پاسخ به "استفاده دولت سوریه از سلاح شیمیایی" انجام شده و انگلیس و فرانسه نیز در آن مشارکت دارند.

ساعاتی پس از آغاز این حمله، وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که حملات به سوریه پایان یافته و فعلا برنامه‌ای برای حملات بیشتر وجود ندارد. پنتاگون اعلام کرده که هنوز گزارشی از نتایج این حملات به دستش نرسیده است.

وزارت خارجه روسیه لحظاتی پس از این حمله اعلام کرد: دمشق پایتخت سوریه درست زمانی هدف قرار گرفت که در حال حرکت به سوی آینده‌ای صلح آمیز بود و فرصت برای صلح فراهم شده بود.

تصاویری که رسانه‌های دولتی سوریه از خیابان‌های دمشق بعد از حمله نظامی سه جانبه منتشر کردند را ببینید.

1

4

3

بشار اسد روسیه سوریه فرانسه آمریکا
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین