کد خبر: 19268 A

چند میگیری ترانه بگی؟ / قیمت‌های عجیب در بازار سرودها

چند میگیری ترانه بگی؟ / قیمت‌های عجیب در بازار سرودها

در بین شاعران یک قیمت مرسوم دیده نمی‌شود و از 500 هزار تومان تا 5 میلیون تومان است و بیشتر بر اساس این است که چه کسی شعر را گفته است.

ایران آرت: با گسترش شبکه‌های پیام رسان و شبکه‌های اجتماعی، دنیای خوانندگی و شاعری هم دچار تغییر و تحول شده است. پایه و اساس آوازخوانی چه به صورت گروهی و چه به صورت تک‌خوانی شعر مناسب است.

تمام کارشناسان حوزه رسانه بر این باورند که موسیقی قوی‌ترین رسانه است که به دلیل تصویرسازی ذهنی می‌تواند در روح و رفتار فرد اثر بگذارد به همین دلیل شعر خوب اثر فراگیرتری دارد.

به گزارش تهران نیوز، امروزه شاهد آن هستیم که علاوه بر ترانه‌‌های زیبا که توسط خوانندگان خوانده می‌شود، برخی از آهنگ‌ها دارای مضمون نامتعارف و بی مفهوم هستند که علاوه بر ایجاد بار منفی بر ذهن شنونده بر پیکره موسیقی لطمه وارد می‌کند.

اکبر آزاد درباره قیمت ترانه‌‌‌ها به تهران نیوز گفت: برخی از شعرا قیمت‌های زیادی اعلام می‌کنند، و هر کسی بنا به منش خودش است اما بنده چنین قیمت‌های ندارم.

برخی از آهنگسازان ترجیح می‌دهند با تغییر در اشعار یک شاعر یک ترانه را به نام خود ثبت کند. چندی پیش تعدادی از شاعران و ترانه‌سرایان با انتشار بیانیه ای با موضوع «تضییع حقوق مولفین و حواشی ایجاد شده توسط حمید هیراد» بیانیه ای را منتشر کرده و خواستار رسیدگی این موضوع از طریق مراجع ذیربط شدند.

سرقت ادبی با توسعه اینترنت بیش از پیش شده است و برخی از خوانندگان یا آهنگسازان تنها با تغییر اندکی در شعر آن را به نام خود به ثبت می‌رسانند. به گفته یکی از خوانندگان به دلیل بالا بودن قیمت ترانه، آهنگسازان ترجیح می‌دهند که سرقت ادبی کنند.

برای بررسی قیمت ترانه با تعدادی از شاعران تماس گرفتیم که حاضر به پاسخگویی نبودند، به همین دلیل خود را به عنوان یک متقاضی معرفی کردیم و توانستیم قیمت برخی اشعار را پیدا کنیم. به دلیل حفظ امانتداری از آوردن نام برخی از شاعران خود‌داری می‌کنیم و تنها قیمت که گفته شد را ذکر می‌کنیم.

ترانه بسته به شخص و وزن آن قیمت‌گذاری می‌شود، در بین شاعران یک قیمت مرسوم دیده نمی‌شود و از ۵۰۰هزار تومان تا ۵ میلیون تومان می‌باشد و بیشتر بر اساس این است که چه کسی شعر را گفته است.  اما در یک تماس با یکی از شاعران قیمت بالای ۸ میلیون تومان هم دیده شد.

شعرا یکی از اقشار تاثیر گذار در جامعه هستند که گاهی محصولات آن در یک موزیک ظاهر می‌شود.این قشر مورد مانند سایر قسمت‌‌های هنر مورد حمایت قرار نمی‌گیرد و برخی از آن‌‌ها به غیر از شاعری کار دیگری ندارند و می‌بایست  برای چرخاندن زندگی فروش ترانه درآمد کسب کنند، به همین علت انصاف نیست که خوانندگان با سرقت ادبی از این قشر دزدی کنند.

شعر ترانه
نظرات خوانندگان
  • سلام به نظر شماچرا برای یک شعر خوب نباید پول داد همان خواننده ها برای شعر وترانه یک بار پول میدن ولی بارها کنسرت ودر برنامه ها دعوت میشن بارها پول دریافت میکنن سرقت ادبی دست کم از سرقت بانک نداره باتغییر دادن شعر کثیف ترین کاریه هنرمند نما یاخواننده به ظاهر متشخص

  • محدثه
    پاسخ

    به نظرم خیلی شعراش مسخره

  • محدثه
    پاسخ

    به نظرم خیلی بده بعد از درد بد بد بد

  • ناشناس
    پاسخ

    سلام.من حدود ۱۵ ساله که در خلوت خودم شعرهای نابی نوشته ام.ولی از ترس و بی اعتمادی ناچار به سکوت شدم.کاش شخص معتمدی پیدا میشد تا به نتیجه مطلبوی برسیم.شعرهایم آدم رو تو حس درون‌خود میبرد

  • وحید اسکندری
    پاسخ

    منکه شعرهایم رو به ناچار در صندوقچه دلم محفوظ نگه میدارم تا زمان مناسبی به بیرون بیاورم

  • آیدا
    پاسخ

    سلام عزیزان
    لطف میفرمایین بگین الان قیمت یه قطعه ترانه ی کودکانه چنده؟ خواهشن دقیق بفرمایین. ممنون

ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین