کد خبر: 19262 A

روایت جالب خواننده مطرح ایرانی از آشنایی با همسرش / در جشنواره موسیقی فجر عاشق شدم!

روایت جالب خواننده مطرح ایرانی از آشنایی با همسرش / در جشنواره موسیقی فجر عاشق شدم!

سالار عقیلی گفت: بیشتر کارهای استاد بنان و استاد شجریان را می‌شنوم و بخشی از کارهای استاد محمودی خوانساری و ادیب خوانساری را خیلی گوش می‌کنم.

ایران آرت: همه او را با صدای زیبا و نابش می شناسند؛ از زمانی که در جشنواره موسیقی فجر در سال 1375 درخشید. همانجا که حریر شریعت زاده یکی از بینندگان اجرایش بود. بانوی جوان و پیانیستی که شاهد هنرنمایی سالار جوان بود. همان برنامه و همان دیدار ناب آشنایی شد برای یک زندگی موسیقایی و سراسر شور که با ماهور پسرشان بیشتر و بیشتر رنگ موسیقی گرفت و این روزها ماهور نیز عاشق موسیقی ایران است و چه بسا پا جای پدر و مادر بگذارد. حسین زندی در هفته نامه همشهری شش و هفت گفتگویی با سالار عقیلی انجام داده که در ادامه خواهید خواند. 

** من سال 72 وارد هنرستان شدم و از سال 74 و 75 کار حرفه ای ام را با شرکت در جشنواره فجر شروع کردم و خیلی زود هم آلبوم دادم. اتفاق مهم آن جشنواره آشنایی من با خانم حریر شریعت زاده و خانواده ایشان بود که در نهایت منجر به ازدواج ما شد. آن روزگار من شاگرد استاد صدیق بودم و همه جا اهل فن می فهمیدند که تحت تاثیر سبک ایشان هستم.

** ازدواج کردن در سنین جوانی اگر همه شرایط فراهم باشد بسیار هم خوب است زیرا هرچه زودتر ازدواج کنید، زودتر سر و سامان می گیرید البته به شرطی که شخص مناسب برای ازدواج را پیدا کرده باشید.

** شاید بتوان گفت موسیقی من و همسرم را به هم وصل کرد. البته ضمن مشخصه های دیگری که بود. ایشان به سبک مرتضی خان محجوبی پیانو می زدند و شاگرد استاد جواد معروفی بودند و همین باعث آشنایی بیشتر و رفت و آمد شد و چند ماه بعد از این آشنایی ازدواج کردیم.

** 27 آلبوم داشته ام و حدود 8 آلبوم هم آماده انتشار است.

** پسرم کمی می خواند، ویولن و تنبک هم می زند. موسیقی در خون اوست و از زمانی که در شکم مادر بوده روی صحنه بوده واز بدو تولد هم در فضای موسیقی بزرگ شده است. اسباب بازی های کودکی ماهور هم سازهای مختلف بوده است. او کم سن است اما گوشش با موسیقی سنتی آشناست و گاهی می گوید اینجا را اینجوری می خواندی بهتر بود.

** از شاعران کلاسیک سعدی و حافظ، مولانا، جامی، عطار و از شاعران پیشکسوت آثار آقای دکتر شفیعی کدکنی، سایه و شاعران بزرگ دیگر. شعرهای مرحوم دکتر افشین یداللهی را هم خیلی دوست دارم. متاسفانه ایشان خیلی زود از میان ما رفتند و ما منتظر کارهای بزرگتر و بیشتر از ایشان بودیم ولی دست روزگار ایشان را از ما و جامعه هنری جدا کرد. من چند کار پخش نشده دارم که اشعارش از ایشان است و بسیار هم زیبا هستند.

** استادان و دوستانی هستند که بازی آنها برای من جذاب است. اساتیدی مانند آقای عزت الله انتظامی، آقای علی نصیریان، آقای جمشید مشایخی، از نسل بعدی، آقای عبدی، آقای کیانیان، آقای پرویز پرستویی و خانم معتمد آریا که واقعا بازی های شان را دوست دارم. خانم رویا تیموریان در دانشکده استاد خودم بودند و ضمن ارادت بسیار خیلی بازی شان را دوست دارم. اگر بخواهم اسم ببرم خیلی ها هستند.

** بیشتر کارهای استاد بنان و استاد شجریان را می شنوم و بخشی از کارهای استاد محمودی خوانساری و ادیب خوانساری را خیلی گوش می کنم. همچنین سر فرصت، بعضی کارهای همکاران عزیز را هم گوش می کنم.

محمدرضا شجریان سالار عقیلی غلامحسین بنان حریر شریعت زاده
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین