کد خبر: 19096 A

بهترین بازیگر برای نقش کوروش کبیر / عکس

بهترین بازیگر برای نقش کوروش کبیر / عکس

بازیگر و کارگردان قدیمی تئاتر گفت: آرزو دارم اگر توفیقی دست دهد بتوانم متن "کوروش" را به‌صورت یک فیلم بسازم.

ایران آرت: پری صابری، نمایشنامه‌نویس و کارگردان نمایش «کوروش» که این روزها در تالار وحدت روی صحنه رفته است، در گفتگو با خبرنگار ایلنا، درباره اجرای این اثر گفت: متن نمایشنامه دو سال پیش منتشر شد و اجرا کاملا براساس همان متن است. ممکن است کمی کوتاه‌تر شده باشد اما در مجموع ساختارش عوض نشده و همان متنی است که چاپ شده.

صابری به حساسیت‌های انتخاب بازیگر نقش کوروش که باید ویژگی‌های خاصی می‌داشت چون در ذهن مردم یک شخصیت اسطوره‌ای است اشاره کرد و گفت: طول می‌کشد تا بازیگری که واقعا مدنظرتان است را انتخاب کنید تا وقتی روی صحنه می‌آید واقعا قبول کنید که او کوروش است. این انتخاب کار آسانی نیست. اما معتقدم کسانی که برای این نمایش انتخاب شده‌اند، مناسب هستند که آرش آصفی بازیگر نقش کوروش یکی از آنهاست.

او ادامه داد: من ایشان را از پیش می‌شناختم و چندبار هم باهم کارهایی را شروع کردیم که به سرانجام نرسید اما درنهایت بازیگر موردپسندم برای ایفای نقش کوروش، آرش آصفی بود که الان این نقش را ایفا می‌کند.

xoPh7IIBIksK

صابری با بیان اینکه «نمایش به زندگی کوروش هخامنشی می‌پردازد و در عین حال بخش‌هایی از دوران حکومت این پادشاه را به تصویر می‌کشد» گفت: در متن اصلی نمایشنامه که در دوازده پاره (پرده) نوشته شده از تولد تا درگذشت کوروش کبیر را روایت کرده‌ام اما در اجرا کمی از آن را حذف کردم چون محدودیت زمان را هم داشتیم و باید در دو ساعت داستان را روایت می‌کردیم.

کارگردان نمایش «رستم و اسنفدیار» با اشاره به آرزویی که مدت‌ها برای اجرای نمایش «کوروش» داشت، گفت: آرزو داشتم این نمایش را اجرا کنم و تمام تلاش خودمان را هم کردیم، با وجود اینکه خیلی موضوع سختی است. البته آرزو دارم اگر توفیقی دست دهد بتوانم این متن را به‌صورت یک فیلم بسازم. اما امروز از اجرای آن به‌صورت نمایش راضی‌ام.

آرش آصفی، محسن حسینی، عاطفه رضوی، بهناز نازی، الهام دهقانی، سروش کریمی نژاد، کامبیز امینی، شهرام نجاتی، امیرحسین مژده، تهمینه شهمیر نوری، مهرداد آبجار، مجید فاطمی، حمیدرضا خلیلی، بهادر فاضل و شقایق پورعلی بازیگران نمایش «کوروش» هستند که به نویسندگی و کارگردانی پری صابری

پری صابری محسن حسینی کوروش آرش آصفی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین