کد خبر: 19094 A

جایزه طلایی برای شاعری که جایزه نمی‌پذیرد

جایزه طلایی برای شاعری که جایزه نمی‌پذیرد

صالحی پس از دریافت جایزه طلایی اقلیم کردستان گفت: علاقه‌مند بودم یک بار دیگر اقلیم را ببینم؛ اما بیماری این فرصت خوشایند را از من گرفت.

ایران آرت: جایزه طلایی اقلیم کردستان عصر روز شنبه، ١٨ فروردین، در سلیمانیه به سیدعلی صالحی تعلق گرفت.

جشنواره گلاویژ که دبیرکل آن ملابختیار، از چهره‌های شاخص اتحادیه میهنی است، در پایان مراسم امسال خود مهم‌ترین جایزه خود را به شاعر نامدار ایرانی اعطا کرد.

به گزارش شرق، مریوان حلبچه‌ای با اعلام این خبر گفت: گزینه شعر صالحی به زبان کردی و با ترجمه خود او با استقبال مردم کردستان عراق روبه‌رو شد و قرار است تمام حقوق مادی آن به آوارگان عفرین تعلق بگیرد. این مجموعه شعر که «اگر عاشق نباشیم، می‌میریم»، به سرعت مهیای چاپ بعدی می‌شود.

گفتنی است غایب بزرگ این جشنواره، سیدعلی صالحی بود؛ به‌همین‌دلیل محمد قاسم‌زاده، نویسنده معتبر ایرانی که در جشنواره حضور داشت، از سوی صالحی این جایزه را به امانت گرفت. 

در تماسی با صالحی علت غیبت او را جویا شدیم که در پاسخ گفت: علاقه‌مند بودم یک بار دیگر اقلیم را ببینم؛ اما بیماری این فرصت خوشایند را از من گرفت.

یادآور می‌شود سیدعلی صالحی پیش‌از‌این قبول جایزه در ایران را نپذیرفته بود و گفته بود که به دلیل شرایط کنترل بی‌دلیل کلمات، نمی‌توانم جایزه‌ای را بپذیرم.

سید علی صالحی جایزه طلایی اقلیم کردستان
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین