کد خبر: 19084 A

جایزه یک میلیارد تومانی برای کتابی با موضوع جنگ

جایزه یک میلیارد تومانی برای کتابی با موضوع جنگ

جایزه ادبی "شیخ زاید" به عنوان یکی از مهم‌ترین رویدادهای فرهنگی دنیای عرب برندگانش را در بخش‌های مختلف معرفی کرد.

ایران آرت: ارزش کلی این جایزه که از گران‌قیمت‌ترین جوایز کتاب جهان به حساب می‌آید در مجموع  هفت میلیون درهم است و به هر یک از برندگان در هشت شاخه گوناگون  مبلغ ۷۵۰ هزار درهم (بیش از یک میلیارد تومان) به عنوان جایزه اعطا می‌شود.

به گزارش قانون به نقل از نشنال، هیئت داوران جایزه «شیخ زاید» برندگان نهایی این جایزه را از میان ۳۳۷ نامزد برگزیده‌اند که پیش‌تر از میان ۱۲۵۰ اثر واجد شرایط حضور در این رقابت شده بودند.

در بخش ادبیات، «خلیل سویله» نویسنده سوری برای نگارش رمان «آزمون پشیمانی» که به موضوع جنگ داخلی در سوریه از نگاه یک جهانگرد در دمشق می‌پردازد موفق به کسب جایزه شد و جایزه بخش «ادبیات کودک» به «هسا المهیری» برای نگارش داستان «Al Dinoraf» رسید.

«احمد الکرملاوی» نویسنده مصری برای کتاب «باران‌های تابستانی» در بخش «نویسندگان جوان»، «ناجی الوندی» برای ترجمه عربی کتاب «مبانی زیبایی‌شناسی» در بخش «ترجمه»، «محمد میشبال» از مصر در بخش «نقد ادبی و هنری» و «نیکلاس هاسه» برای نگارش کتاب «موفقیت و خفقان: علم و فلسفه عرب در دوران رنسانس اروپا» در بخش «فرهنگ عرب در دیگر زبان‌ها» موفق به کسب جایزه ادبی «شیخ زاید» در سال ۲۰۱۸ شدند.

این جایزه که از سوی امارات متحده عربی به صورت سالانه برپا می‌شود، از مهم‌ترین رویدادهای فرهنگی جهان عرب است که امسال یازهمین دوره خود را پشت سر گذاشت. هدف از برگزاری این جایزه تجلیل از ناشران‌، نویسندگان و متفکرانی است که در راستای غنای فرهنگی و ادبی کشورهای عربی می‌کوشند.

جوایز شیخ زائد خلیل سویله
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین