کد خبر: 19028 A

خاطرات مارلون براندو روی پرده

خاطرات مارلون براندو روی پرده

خاطرات سینمایی مارلون براندو سوژه فیلمنامه جدید تام شپرد شد.

ایران آرت: مارلون براندو و خاطرات سینمایی او با کمک تام شپرد فیلمنامه‌نویس، سر از پرده سینما درمی آورد. این فیلمنامه‌نویس سرشناس و غیرمتعارف سینما، این روزها در حال نگارش بخش پایانی فیلمنامه "هی، استلا" است.

به گزارش جام جم، داستان این فیلمنامه در ارتباط با تلاش‌های بازیگر فقید برای بازی در نقش اصلی نمایش صحنه‌ای «اتوبوسی به نام هوس» در دهه 50 میلادی است. این نمایش در برادوی روی صحنه رفت و باعث شد تا چند سال بعد نام سازندگانش در فهرست سیاه (بلک لیست) معروف هالیوود قرار گیرد.

فیلمنامه "هی استلا" نگاهی به دوران اجرای نمایش و تولید فیلم سینمایی اتوبوسی به نام هوس دارد. در کنار آن، مشکلاتی که برای تولید و سازندگان فیلم و نمایش پیش آمد، به عنوان پس‌زمینه داستان مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

اتوبوسی به نام هوس در سال 1950 تولید شد و یک سال بعد روی پرده سینماها رفت. الیا کازان که در زمان تولید فیلم عضو حزب کمونیست آمریکا بود و گرایشات چپ داشت، این فیلم جنجالی کلاسیک سینما را کارگردانی کرد. نمایش عمومی فیلم، مارلون براندو را تا حد یک ستاره بزرگ بالا برد و برای چند دهه، او را به صورت مطرح‌ترین بازیگر هالیوود درآورد. خود فیلم هم اکنون لقب یکی از مهمترین آثار کلاسیک دنیای سینما را گرفته است.

کمپانی برادران وارنر که "هی استلا" را تهیه می‌کند، این روزها به دنبال بازیگر جوانی است که نقش براندو را به دست او بسپارد. شایعات حکایت از آن می‌کند که تعداد زیادی از بازیگران جوان مطرح سینما، خود را نامزد بازی در این نقش کرده‌اند.

این در حالی است که هالیوود ریپورتر خبر می‌دهد احتمال زیادی وجود دارد یک بازیگر تازه وارد ایفای این نقش را به عهده بگیرد. نام فیلم اشاره‌ای به یکی از صحنه‌های دراماتیک اتوبوسی به نام هوس است. در این صحنه، براندوی دل‌شکسته از پایین پله‌ها چندین بار با التماس فریاد می‌زند «هی استلا» و کمی بعد همسرش به آرامی از پله‌ها پایین می‌آید تا جواب براندو را بدهد. این جمله کوتاه همراه با تضرع «هی استلا»ی براندو، به صورت یکی از دیالوگ‌های ماندگار تاریخ سینما درآمده است.

مارلون براندو تام شپرد هی استلا
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین