کد خبر: 18961 A

مجازات سنگین برای دزد نسخه ارزشمند هری پاتر

مجازات سنگین برای دزد نسخه ارزشمند هری پاتر

دزد نسخه ارزشمند هری پاتر به دو سال حبس تعزیری متهم شد.

ایران آرت: یک کتابفروش ایتالیایی که نسخه‌ای امضاشده از کتاب «هری پاتر» به ارزش ۱۶۷۵ پوند را در عملیات حرفه‌ای و حساب‌شده ربوده بود، از افتادن پشت میله‌های زندان نجات یافت.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، رودلف شونگر 55 ساله در شب سال نو میلادی نسخه‌ای نایاب از «هری پاتر و جام آتش» را با کتابی دیگر در یک کتابفروشی در مرکز لندن جابه‌جا کرده بود. دوربین‌های مداربسته کتابفروشی هچاردز در لندن او را در حالی نشان می‌داد که از یک لحظه غفلت متصدی بهره می‌برد و نسخه‌ای از «تماس دیرهنگام» آنگوس ویلسن (نویسنده نامدار بریتانیایی) را با هری پاتر عوض می‌کند.

شونگر نگون‌بخت هفته گذشته در دادگاه حضور یافت و به اتهام دزدیدن کتاب و همراه داشتن مال دزدی محاکمه و محکوم شد. قاضی دادگاهی در وست‌مینستر کتابفروش ایتالیایی را به 26 هفته حبس برای دزدیدن کتاب محکوم کرد. هر چند این حکم به مدت دو سال تعلیق شده است. ضمن اینکه شونگر باید 1675 پوند (معادل ارزش کتاب هری پاتر) به هچاردز و 410 پوند به دو خریدار کتاب‌های دزدی بپردازد.

چند ساعت پس از سرقت نسخه ارزشمند هری پاتر، شونگر یک نسخه قدیمی از «جود گمنام» تامس هاردی را هم از فروشگاهی در همان منطقه دزدید و به خاطر آن محکوم شد. او در سابقه خود فروش نسخه‌های دزدی «پیرمرد و دریا»ی ارنست همینگوی به قیمت 700 پوند را هم ثبت کرده است.

دادگاه بریتانیا کتابفروش بدنام ایتالیایی را به مدت دو سال از ورود به کتابفروشی‌های هچاردز منع کرده است، ضمن اینکه او نمی‌تواند وارد مناطقی از لندن شود که دارای کتابفروشی‌های فراوان است.

هری پاتر آنگوس ویلسن
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین