کد خبر: 18854 A

برج چرخان دبی؛ شگفت‌انگیز و باورنکردنی / فیلم

برج چرخان دبی؛ شگفت‌انگیز و باورنکردنی / فیلم

دیوید فیشر طراحی یک آسمانخراش ۳۱۳ متری ۶۸ طبقه چرخان در دبی را انجام داده است.

ایران آرت: شرکت Dynamic Architecture برجهایی دوار و پویایی در سرتاسر دنیا طراحی کرده که اولین پروژه این شرکت در دبی ساخته می‌شود. این برج پویا توسط معماری به نام دیوید فیشر طراحی شده‌ است.

آسمانخراش ۳۱۳ متری ۶۸ طبقه خواهد داشت که دارای ۱۲ مدول طراحی مختلف است. این برج دارای یک هتل ۶ ستاره، دفاتر اداری، آپارتمانهایی با مساحتهای مختلف می‌باشد، به‌علاوه پنج ویلا که در بالای برج طراحی شده اند، هر ویلا قابلیت داشتن پارکینگ ماشین در همان طبقه را نیز خواهد داشت که توسط آسانسورهای مخصوصی امکان انتقال را پیدا می‌کنند. سقف PentHouse همچنین امکاناتی از قبیل استخر شنا، حیاطی سبز و فضایی برای مجالس عربی را دارا خواهد بود.

هر طبقه به صورت انفرادی قادر است به آهستگی چرخش ۳۶۰ درجه حول مرکز خود در هر لحظه داشته باشد، سرعت چرخش می‌تواند به ۶ متر بر دقیقه هم برسد بصورتی‌که این حرکت در داخل بدون نگاه کردن به بیرون قابل احساس نیست.به‌طور متوسط، چرخش هر طبقه ۷ روز به طول می انجامد و در این مدت می‌توان دیدی کامل به سراسر شهر دبی داشت.

چرخش برج این امکان را فراهم میسازد که فرضاً برای صرف نهار شما منظرهای متفاوتی از جمله جزیره نخل را در دید خود داشته باشید. این چرخش می‌تواند طبق فرمان اهالی ساکن در یک طبقه باشد. برای هماهنگی حرکت طبقات میتوان از یک ضرب آهنگ کلی برای چرخش هر طبقه استفاده کرد.

ویدئویی از طراحی این برج شگفت انگیز را ببینید.


 
معماری برج چرخان دبی دیوید فیش
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین