کد خبر: 18848 A

ببینید: روایت متفاوت نقاش ایرانی از به صلیب کشیدن مسیح

ببینید: روایت متفاوت نقاش ایرانی از به صلیب کشیدن مسیح

برای نخستین بار آثار یک نقاش ایرانی در آرت بازل، معروف به زیباترین موزه موقت دنیا، به نمایش گذاشته شده است.

ایران آرت: در نمایشگاه آرت بازل که سالانه برگزار میشود، مجموعه‌داران معروف دنیا آثاری از هنرمندان تجسمی معاصر را به نمایش می‌گذارند.

به گزارش ایران آرت به نقل از بی‌بی‌سی، برای نخستین بار آثار یک نقاش ایرانی در آرت بازل، معروف به زیباترین موزه موقت دنیا، به نمایش گذاشته شده است. سام سمیعی که در سال ۲۰۱۶ جایزه سلطنتی نقاشی مدرن هلند را دریافت کرده است.

3

سام سمیعی با نقاشی روایت قرآن از به صلیب کشیده شدن مسیح، مخاطب غربی را برای اولین بار با این روایت روبرو می‌کند. بنابر باور مسیحیان، با خیانت یکی از حواریون، مسیح مصلوب شد و پس از آن خدا او را به آسمان برد. اما یهودا فورا پشیمان گشت و خود را حلق‌آویز کرد. ولی براساس روایت قرآن خداوند مسیح را به آسمان میبرد و در عوض یهودا را به صورت مسیح درمی‌آورد تا به صلیب کشیده شود. این روایتی است که مخاطبان مسیحی را حیرت‌زده می‌کند

5

هنر اجرا یا پرفورمنس آرت شاخه‌ای از هنرهای تجسمی است که معمولا در برنامه آرت بازل وجود دارد. سوفیا ال ماریا، هنرمند قطری‌-امریکایی، اجرای آینه بیسکویتی را به نمایش گذاشته. منتقدان آن را متاثر از "بانویی از شانگهای" اثر اورسون ولز می‌دانند.

 

6

نوشته روی دیوار از یک ضرب‌المثل چینی گرفته شده که به بعد معنوی و ارزش مادی زمان باهم اشاره میکند. وانگ برای متوقف کردن زمان ساعتها را با سیمان پر کرده است. بندهای ساعت با طلای بی‌ارزشی روکش شده اما یک قطعه طلای ناب در جایی نامعلوم از این بند کار گذاشته شده

7

فضای محدود فضازمان. عنوان اجرایی با پارچه که با حرکاتی غیرمنتظره در جهت خلاف جاذبه زمین میتواند به مخاطب القا کند که زمان تندتر یا کندتر از حد انتظارش پیش میرود. فضازمان یک مدل ریاضی است برای درک بهتر نسبیت.

8

زیستگاه گذرا، پروژه‌ای از ناسا که موضوع آثار هنری مکس هوپر اشنایدر است. در تولید این زیستگاه‌های گذرا هووپر اشنایدر با مواد نامهربان است و هیچ چیز به آن گونه‌ی تاکنون آشنای ما دیده نمیشود. با خشنونت چکش و دریل و تیغه به گونه‌ای دیگر درآمده اند. اما آنچه که نمی‌دانیم اینست که آیا اینها به پایان خود رسیده‌اند یا درحال دگردیسی.

9

چویوپه، از تایوان. هم عنوان و هم اندازه آثارش مخاطب را بهت‌زده می‌کند. عنوان اثر: "تازه‌شدن، قربانی شدن، بهداشت مدرن، عفونت، تمیز، ربات، هوا، خانه‌داری، ایبنگ‌دات‌کام، سیگار، دایزان، مردم مدرن."

آرت بازل سوئیس سام سمیعی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین