کد خبر: 18429 A

لغو کنسرت سه هنرمند در یک هفته / سالی که نکوست؟!

لغو کنسرت سه هنرمند در یک هفته / سالی که نکوست؟!

در هفته گذشته کنسرت فرزاد فرزین و کیوان ساکت لغو شد و اجرای علیرضا قربانی مجوز نگرفت.

ایران آرت: پس از مدت‌ها که خبر لغو کنسرت‌ها را نمی‌شنیدیم، در چند روز اخیر دوباره این خبر تلخ در رسانه‌ها نشر و بازنشر می‌شود و هر بار کنسرت یکی از چهره‌های مطرح موسیقی به‌رغم داشتن مجوز قانونی از وزارت ارشاد، با مخالفت دادستانی لغو شده است. تکرار چندباره این اتفاق در یکی، دو هفته اخیر واکنش هنرمندان و مخاطبان موسیقی را در پی داشته است. درحالی‌که طبق سنت هر سال روزهای پایانی اسفندماه و در ‌آستانه نوروز، پیک برگزاری کنسرت‌های موسیقی است و استقبال عمومی از این کنسرت‌ها نیز در این بازه زمانی به اوج می‌رسد، هجدهم این ماه خبر لغو یک کنسرت، خبر از ادامه سریال لغو کنسرت‌ها در روزهای پایانی سال داد.

به گزارش دنیای اقتصاد، دور جدید لغو کنسرت‌ها از لغو کنسرت فرزاد فرزین در سبزوار کلید خورد. کنسرت‌ سبزوار فرزاد فرزین که قرار بود جمعه ۱۸ اسفند طی دو سانس در سالن شهید چمران سبزوار برگزار شود و بلیت‌های آن نیز به فروش رفته بود، چند ساعت پیش از آغاز برنامه ازسوی دادستانی لغو شد. فرزاد فرزین نیز ضمن انتشار فیلم کوتاهی در جمع مخاطبانش در سبزوار گفت: ما به همراه گروه شوک در سبزوار هستیم. باتوجه به اینکه برنامه از سوی ارشاد سبزوار دوباره تایید شده بود، متاسفانه از طرف دادستانی ظاهرا این برنامه لغو شد. به هر حال ما آمده بودیم این برنامه را برگزار کنیم و به عشق دوستانی که در اینجا هستند، حضور پیدا کردیم. ان‌شاءالله فرصتی باشد که در خدمتشان باشیم.

لغو کنسرت کیوان ساکت

این در حالی بود که کنسرت گروه «وزیری» به سرپرستی کیوان ساکت نیز روز چهارشنبه ۲۳ اسفند از سوی دادستانی مشهد لغو شد. کیوان ساکت به دنبال لغو کنسرتش در طرقبه مشهد به «ایلنا» گفت: به من اطلاع داده شد؛ کنسرت گروه وزیری که قرار بود در طرقبه و در سالن نصر این شهر برگزار شود از سوی دادستانی لغو شده است این در حالی است که ما مجوز‌های وزارت ارشاد را برای برگزاری این کنسرت دریافت کرده بودیم با این‌وجود از طرف دادستانی مشهد به نیروی انتظامی و آنها نیز به ما اطلاع دادند کنسرت لغو شده است. قطعات این کنسرت درست همان قطعاتی هستند که در تهران اجرا شده بودند و تمامی آنها مجوزهای لازم را کسب کرده بودند. بلیت‌فروشی‌ کنسرت نیز انجام شده گرچه بعد از این اتفاق پول کسانی که بلیت خریداری کرده بودند، به آنها بازگردانده خواهد شد.

ممانعت از صدور مجوز برای قربانی

روز دوشنبه ۲۱ اسفند نیز علیرضا قربانی خبر از مجوز نگرفتن کنسرت‌هایش در شهرهای ساری و طرقبه با دستور دادستان داد. قربانی و مدیر برنامه‌هایش هر دو در صفحه شخصی‌شان در توییتر درباره کنسرت در شهرهای ساری و طرقبه نوشتند: «هر دو کنسرت ساری و طرقبه ما با فشار و دستور دادستان مجوز نگرفته. فکر می‌کنم دور تازه‌ای از فشارها برای اجراهای موسیقی شروع شده! خبر به‌صورت شفاهی به ما رسیده، جزئیات بیشتر و دقیق‌تر را منتشر خواهیم کرد.»

سالی که نکوست؟

امسال برای موسیقی کشور دارد با فضای سرد و تنش آلودی تمام می‌شود. بعید نیست که با توجه به اتفاقات اخیر، در برنامه کنسرت‌های سال آینده نیز با فروردینی پر حاشیه وپرتنش روبه‌رو باشیم. روزهای نخست سال نو نیز معمولا آوردگاه کنسرت‌های موسیقی است. تعطیلات نوروزی فرصت مناسبی برای خانواده‌ها و دوستداران موسیقی است تا از اجرای زنده گروه‌ها و چهره‌های محبوبشان لذت ببرند. در صورت ادامه روند لغو کنسرت‌ها و بی‌سامان بودن وضعیت مدیریت موسیقی کشور احتمالا سال نو با سرخوردگی موسیقیدان‌ها و دوستدارانشان آغاز خواهد شد.

فرزاد فرزین علیرضا قربانی کیوان ساکت لغو کنسرت
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین