کد خبر: 17719 A

چرت بعضی‌ها پاره شد

چرت بعضی‌ها پاره شد

حسین هاشم‌پور: وقتی سوپراستارها هم پای مردم شدند...

  ایران آرت، یک- وقتی دیدند دلواپسان می اندیشند انتخابات هلو توی گلو است، هنرمندان هم پای مردم به میدان آمدند تا روشن شود انتخابات می تواند استخوانی در گلو شود؛ حضور شفاف و صریح تر از همیشه جامعه هنری به خصوص سوپراستارها در انتخابات پنجمین خبرگان و دهمین مجلس را باید آغاز فصلی نوین دانست.

دو- راستش درایت جامعه هنری را باید ستود، سکوت، گو‌شه نشینی و عافیت طلبی مولفه های مورد علاقه مردم این روزگاران نیست؛ امروزه هنرمندی را می پسندند که در متن تحولات حواسش به نبض مردم باشد؛ هنرمندی که در برهه های حساس جا خالی ندهد؛ این بار بسیاری سوپراستارها در این آزمون ملی سربلند بودند.

سه- احتمالا خود دلواپسان بهتر می دانند حضور معنادار هنرمندان و صراحت بیان شان در اعلان سلیقه سیاسی ، ماحصل فشارهای عجیب به شخصیت های هنری و تحدیدهای بی سابقه رویدادهای هنری ست؛ چیزی که عوض دارد گلایه هم ندارد.

چهار- اینک نوبت دولت و مجلسی که می آید است تا فضای توسعه هنر را فراهم آورند؛ زیرساخت بسازند، به نهادسازی در هنر کمک کنند و پیش از همه امنیت و آرامش مورد نیاز برای توسعه هنر را تامین کنند؛ اکنون گویا مادران و پدران اطمینان خاطر حداقلی یافته اند که در این کشور هم می توان از راه هنر، گذران زندگی کرد، دولت یازدهم و مجلس دهم دست به دست هم دهند تا این مهم به یک باور عمومی بدل شود. 

 

حسین هاشم پور حسین عبدالهاشم پور
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین