کد خبر: 16784 A

یغما گلرویی به حاتمی‌کیا: مظلوم‌نمایی‌ شما واقعاً نوبر است!

یغما گلرویی به حاتمی‌کیا: مظلوم‌نمایی‌ شما واقعاً نوبر است!

یغما گلرویی در انتقاد به صحبتهای حاتمی کیا در اختتامیه جشنواره فجر نوشت: شگرد آقای حاتمی کیا برای واکسینه کردن فیلمشان در مقابل منتقدان، اشتباه است.

ایران آرت: صحبتها، انتقادات و گلایه های ابراهیم حاتمی کیا در اختتامیه جشنواره فیلم فجر با انتقادات فراوانی در فضای مجازی همراه بوده است.

یغما گلرویی، ترانه سرا و شاعر کشور نیز به صحبتهای حاتمی کیا واکنش نشان داده است. 

گلرویی در صفحه شخصی خود نوشت:

"شگرد اشتباه آقای کارگردان"

فیلم ساختن با بودجه هیچ سازمان و نهادی تا وقتی تفکر و خطی را به اثری حقنه نکند به خودی خود نمی تواند قابل نقد باشد چون به لطف شرایط گل و بلبل، سرمایه های هنگفت در روزگار ما دست همین سازمانها و نهادها و ارگانهاست و اغلب - نه همه - تهیه کننده های ظاهرن خصوصی هم به شکل پنهانآشکار به همین نهادها وصلند. پس یا باید از خیر ساختن آثار پر هزینه گذشت یا - به شرط مستقل ماندن و راه ندادن نگاه سرمایه گذار به اثر - با همانها کار کرد و فیلم ساخت اما دیگر گله گذاری و مظلوم نمایی کارگردانی که کمیت وجودش همواره به سرمایه ی حکومت و نهادهای مختلفش وصل بوده در اختتامیه جشنواره فجر واقعن نوبر است. در ضد هنر بودن صدا و سیما که حرفی نیست ولی پیداست این سازمان با سالهای سال پخش و تبلیغ کردن آثار ایشان به شدت بدعادتشان کرده اند که حالا تنها به خاطر نقدی که در برنامه ای به فیلمشان شده اینگونه وامصیبتا سر می دهند و شکایت به خدا می برند. پنهان شدن آقای حاتمی کیا پشت آقای قاسم سلیمانی و گریستن ایشان برای فیلمشان را دلیل خوب و بی ایراد بودن فیلم خود کردن حتا اگر شگرد جدید تاراندن منتقدان فیلمهایشان باشد هم شگرد مناسبی نیست. آقای سلیمانی در هر جایگاهی باشند، هنرمند و منتقد سینما نیستند و این شگرد آقای حاتمی کیا برای واکسینه کردن فیلمشان در مقابل منتقدان، اشتباه است.


حاتمی کیا

یغما گلرویی ابراهیم حاتمی کیا
نظرات خوانندگان
  • مصطفی سالاری
    پاسخ

    درست است که حاج قاسم سلیمانی منتقد سینما نیست.
    اما امثال شما آقای گلرویی چه میفهمید که او کیست؟ همانطور که هیچ وقت نمی توانید بفهمید ابراهیم چه می گوید!
    به آینده امیدواریم. زمانی که قشر روشنفکر نمای متکبر و جاهل ریشه شان از سینمای این جمهوری مقدس کنده شود و نسل نوی انقلاب سکان دار کشتی سینمای ایران به سمت قله های انسانیت و شعور و معنویت باشد.
    زمانی که شوخی جنسی آبروی فیلمساز را ببرد، عشق های مثلثی و تم خیانت فقط به یک خاطره خجالت آور سینما تبدیل شده باشد، اگر بازیگری جلوی مردم حرکت جنسی کرد با نگاه اطرافیان آب بشود برود توی زمین، بی حیایی به درستی بی شعوری تلقی شود، عقده ای هایی در لباس منتقد نباشند که در دقایق اول پخش بادیگارد بلند بشوند بروند.

    به امید آن روز :)

  • ارتا
    پاسخ

    حاتمی کیا از دست آدمهایی بنظر میرسد که در زمره کار حرفه ای به بلوغ قابل تأملی میرسند، در حالیکه ذهنیت و درایت فردی اشان خرامش لاک پشتی دارد.

ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین