کد خبر: 16097 A

کارا بهترین هنرمند تازه‌کار شد و مارس برنده بزرگ/ معرفی برگزیدگان گرمی 2018

کارا بهترین هنرمند تازه‌کار شد و مارس برنده بزرگ/ معرفی برگزیدگان گرمی 2018

شصتمین مراسم اهدای جوایز گرمی به برترین‌های موسیقی جهان بامداد دوشنبه به وقت ایران در مدیسن اسکوئر گاردن نیویورک برگزار شد و برونو مارس با بردن شش جایزه ستاره اصلی این دوره لقب گرفت.

ایران‌آرت: یک سال پس از آنکه ادل با آلبوم «25» با پنج جایزه از سالن برگزاری مراسم گرمی بیرون رفت، نوبت به خواننده و نوازنده 32 ساله آمریکایی زاده هاوایی رسید که در هر شش بخش نامزدشده جوایز را از آن خود کند. مارس در بخش‌های بهترین آلبوم سال، رکورد سال، آهنگ سال (این چیزی است که دوست دارم)، اجرای R&B، آهنگ R&B و آلبوم R&B برنده جایزه شد.

Mars

ناکام بزرگ این دوره بی‌تردید جی-زی بود که با وجود نامزد شدن در هشت رشته، حتی یک جایزه هم نبرد و دست خالی مراسم را ترک کرد. رپر 47 ساله نیویورکی با سیزدهمین آلبوم خود یعنی «4:44» در این دوره حضور داشت. از سوی دیگر، کندریک لامار با آلبوم DAMN برنده پنج جایزه از هفت نامزدی شد. رپر و ترانه‌سرای 30 ساله اهل کالیفرنیا جوایز بهترین آلبوم رپ، آهنگ رپ، اجرای رپ و بهترین موزیک‌ویدیو را برد.

در مراسمی که بیش از 200 دقیقه طول کشید، تنها یک هنرمند زن جایزه گرفت و او کسی نبود جز آلیسیا کارا؛ خواننده و آهنگساز 21 ساله کانادایی جایزه گرمی بهترین هنرمند تازه‌کار را به دست آورد. SZA که در پنج رشته از جمله بهترین هنرمند تازه‌کار نامزد بود هم دست خالی ماند. اد شیران با آلبوم Divide در دو بخش بهترین آلبوم پاپ و بهترین اجرای تک‌نفری جایزه برد. او تنها در همین دو بخش نامزد بود.

برخلاف مراسم اهدای جوایز گلدن گلوب که تقریبا همه مهمانان جز سه نفر با لباس‌های تیره شرکت کرده بودند، در مراسم اهدای جوایز گرمی (معادل اسکار در دنیای موسیقی) تقریبا همه یک گل رز سفید به نشانه اعتراض به آزار جنسی زنان در هالیوود در دست یا روی لباس داشتند و پا روی فرش قرمز گذاشتند.

جوایز گرمی اد شیران مهدی فروتن گرمی برونو مارس آلسیا کارا
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین