کد خبر: 16095 A

نمایش آثار میشائیل سیتو در گالری هنر ملی آمریکا+ گزارش تصویری

نمایش آثار میشائیل سیتو در گالری هنر ملی آمریکا+ گزارش تصویری

آثاری از میشائیل سیتو در گالری هنر ملی آمریکا به نمایش در آمده است.

ایران آرت: نمایشگاهی از آثار میشائیل سیتو در گالری هنر ملی آمریکا برپا می‌شود. این نمایشگاه از 28 ژانویه، آغاز شده و تا 13 مه 2018 برپا خواهد بود.

میشائیل سیتو (Michael Sittow) که معمولا او را با عنوان استاد میشائیل می‌شناسند از هنرمندان سده پانزدهم و شانزدهم میلادی است که در تبلور سنت هنر هلندی نقشی مهم داشته است. او در سال 1469 در تالین پایتخت کنونی کشور استونی به دنیا آمده است و به سال 1525 درگذشت.

سیتو را از مهمترین هنرمندان و نقاشان فلاندری در عصر نخست دوران طلایی می‌دانند. دوران طلایی هلند بیش از همه به قرن هفدهم میلادی اشاره دارد. که در آن سیاست، اقتصاد، فرهنگ و هنر به اوج شکوفایی خود رسید و به شهرتی جهانی دست یافت. اما "دوران طلایی هلند" در واقع از سال‌های پایانی سده شانزده میلادی آغاز می‌شود و تا اوایل سده هجدهم ادامه می‌یابد.

نیمه نخست سده هفدهم میلادی در هلند بیشتر به جنگ با اسپانیا گذشت. پس از پیروزی در جنگ، آرامش در کشور برقرار شد. هلندیان به کشف سرزمین‌های دیگر پرداختند و به ویژه از راه "کمپانی هند شرقی" به فعالیت‌های گسترده بازرگانی در کشورهای گوناگون پرداختند. برقراری صلح در کشور و همچنین پیشرفت علم و افزایش ثروت، در هنر هلند هم بازتاب یافت. آثار برجای مانده از هنر هلند در دوران طلایی (به ویژه در زمینه نقاشی) در بسیاری از موزه‌های هلند و بلژیک دیده می‌شوند و دوره‌های دانشگاهی برای بررسی این آثار ایجاد شده است.

تصاویری از آثار میشائیل سیتو می‌بینید:

1

2

3

4

5

6

 

 

 

گالری هنر ملی آمریکا میشائیل سیتو
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین