کد خبر: 15858 A

مردن با بهار را به روایت گروه عبور بشنوید

 مردن با بهار را به روایت گروه عبور بشنوید

آلبوم جدید گروه «عبور» با عنوان «پنج مردن با بهار» در دسترس مخاطبان قرار گرفت.

ایران‌آرت: «پنج مردن با بهار» عنوان تازه‌ترین آلبوم گروه موسیقی «عبور» است که توسط موسسه فرهنگی هنری «سی لحن باربد» به تازگی در سبک «پراگرسیو راک» در دسترس علاقه مندان قرار گرفته است.

گروه موسیقی «عبور» از جمله مجموعه های فعال حوزه موسیقی است که فعالیت خود را از سال ۹۱ آغاز کرده است. اولین آلبوم این گروه سال ۹۳ با عنوان «بی بازگشت پاییز» منتشر شد. گروه «عبور» طی این سال ها تلاش خود را انجام داده تا آمیزه ای از موسیقی شرقی و غربی را در بستر موسیقی «راک پراگرسیو» عرضه کند. در آلبوم «پنج مردن با بهار» آثاری به صورت بی کلام و آثاری با اشعاری مدرن به علاقه مندان ارایه شده است.

در توضیح این آلبوم آمده است: «خیلی وقت‌ها دوست داریم همه چیز همان‌طور که انتظارش را داریم پیش برود و تنها این وقت‌هاست که خیالمان راحت است اما بعضی صبح ها می‌شود که دلمان بخواهد سوار مترو یا اتوبوس که می شویم هندزفری را در گوش‌مان فرو کنیم و چشم‌هایمان را ببندیم و هر وقت پلی‌لیست‌مان تمام شد چشم‌هایمان را باز کنیم، حالا هیچ چیز از قبل تعیین شده نیست و در ایستگاهی پیاده می‌شوی که شاید هیچ‌وقت آن‌جا پیاده نشده بودی. حالا می‌توانی روز متفاوت تری را تجربه کنی... حالا سی‌دی را داخل ضبط ماشین قرار می‌دهم، چند لحظه مکث؛ صدای جیغی رشته افکارم را پاره می کند... کامپیوتر را خاموش می کنم، دراز می کشم، فکر می کنم. شاید باید چند بار دیگر آلبوم را گوش کنم.

به گزارش مهر، آلبوم «پنج مردن با بهار» از گروه «عبور» شامل هفت قطعه‌ با کلام و سه قطعه‌ بدون کلام است که به جز شعر قطعه‌ «دیوونه کیه» که شاعر آن مرحوم حسین پناهی است متن بقیه‌ قطعات توسط خود گروه نوشته شده و از قالب خاصی از جمله غزل یا دو بیتی های پیوسته و نظیر آنها در متن آهنگ ها استفاده نشده است و بیشتر با دغدغه‌هایی از جمله زندگی و مرگ انسان و رابطه او با اجتماع سر و کار دارد.

از نظر سبک آهنگسازی نیز فضاهای متفاوتی در آلبوم و جود دارد و شاید بتوان گفت این آلبوم جزو آثار «پراگرسیو راک» قرار دارد که در ساخت آن از گیتار الکتریک و آکوستیک، پیانو، هارمونیکا، سینتی سایزر، ساکسفون، درامز، گیتار بیس، سازهای کوبه ای و دو خواننده استفاده شده است.»

 

گروه عبور آلبوم پنج مردن با بهار
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین