کد خبر: 15835 A

انیمیشنی که به نام دیگری ثبت شد/ صدا و سیما قاضی شد

انیمیشنی که به نام دیگری ثبت شد/ صدا و سیما قاضی شد

انیمیشن "تاتی" این بار موضوع اختلاف در جشنواره تلویزیونی جام جم شده است.

ایران آرت: رسول آذرگون درباره مجموعه انیمیشن «تاتی» به کارگردانی وی که به نام شخص دیگری به جشنواره تلویزیونی جام جم ارایه شده است، گفت: شب گذشته اول بهمن دوستانم برای من خبری از انیمیشن «تاتی» فرستادند که این اثر به نام شخص دیگری به مرحله داوری بخش پویانمایی چهارمین جشنواره تلویزیونی جام جم راه یافته است.

وی ادامه داد: طبق قراردادی که من برای تولید این مجموعه با سازمان صداوسیما داشتم مقرر شد مجموعه ای را در ۴۵ قسمت ۲ دقیقه ای تهیه کنیم و در سال ۹۱ آن را تحویل دهیم تا ابتدای شهریور ۹۱ پخش شود.

آذرگون با اشاره به مشکلات سازمان صداوسیما به مهر بیان کرد: البته آن زمان سازمان بی پول بود و از ما خواستند ۱۸ قسمت بسازیم ما هم ۱۸ قسمت ساختیم که به تهیه کنندگی و کارگردانی خودم کار انجام شد. با این حال شب گذشته متوجه شدم که دو قسمت از این انیمیشن با نام شخص دیگری به عنوان تهیه کننده و کارگردان در بخش پویانمایی جشنواره جام جم حضور دارد.

این کارگردان درباره شخصی که نامش به عنوان مالک اثر مطرح شده بود اظهار کرد: من بیش از ۲ سال با این فرد در پروژه های دیگری کار کردم که از همان پروژه ها هم از وی (که تهیه کننده این آثار بود) طلب دارم اما در مورد مجموعه «تاتی» خود من با سازمان صداوسیما قرارداد بستم و او هیچ نقشی در پروژه نداشت جز اینکه ما دفتری را از وی اجاره کرده بودیم که اجاره آن را هم پرداخت کردیم.

وی اضافه کرد: با این حال من پیگیری می کنم تا بتوانم متوجه شوم که چطور قوانین جشنواره جام جم اجازه می دهد اثری با نام شخص دیگری به آن راه یابد و همچنین از فرد متخلفی هم که این اقدام را انجام داده است شکایت کرده و این مساله را به طور قانونی پیگیری می کنم.

آذرگون در پایان گفت: انیمیشن به صورت گروهی کار می شود و نمی خواهم حق کسی زایل شود مخصوصا که این جشنواره برای خود سازمان صداوسیماست و از این زاویه هم مهم است که حق صاحبان آثار محفوظ باشد. از طرف دیگر من انصراف خود را به دبیرخانه جشنواره جام جم ارایه دادم چون این کار به سال ۹۱ تعلق دارد و من آثار باکیفیت تری دارم که اگر بخواهم در جشنواره شرکت کنم آنها را ارایه می کنم.

بر اساس این گزارش، دبیرخانه جشنواره تلویزیونی جام جم اعلام پس از بررسی مستندات توضیحات مربوطه را رسانه ای خواهد کرد.

 

انیمیشن تاتی رسول آذرگون جشنواره تلویزیونی جام جم
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین