کد خبر: 15743 A

آثار سه نقاش مطرح فلاندری در موزه مورگان+گزارش تصویری

آثار سه نقاش مطرح فلاندری در موزه مورگان+گزارش تصویری

موزه مورگان در نیویورک آثار سه نقاش مطرح فلاندری را به نمایش گذاشته است.

ایران آرت: موزه و کتابخانه مورگان (the morgan library and museum) در نیویورک  از 19 ژانویه نمایشگاهی از آثار سه نقاش مطرح فلاندری؛ پیتر پل روبنس، آنتونی فان دیک  و جیکوب جوردنس  برپا کرده است. این نمایشگاه تا 29 آوریل 2018 ادامه خواهد داشت.

در این نمایشگاه طراحی‌ها و تمرین‌های هنرمندان مزبور به نمایش درآمده است که بخشی از آن‌ها را در همین گزارش خواهید دید.

پیتر پل روبنس (1640-1577) نخستین نقاش فلاندری این مجموعه است. او در وستفالی در آلمان کنونی به دنیا آمد و بیشتر دوران کارش را در شهر آنتورپ (در ناحیهٔ فلاندر، در بلژیک کنونی) به سر برد. موضوع کارهای او بیشتر پرتره، منظره و صحنه‌های تاریخی-مذهبی را در بر می‌گیرد.

آنتونی فان دیک نقاش بلژیکی و یکی از بهترین پرتره‌نگاران سده ۱۷ میلادی بود. او در سال ۱۶۳۲ نقاش رسمی دربار چارلز اول انگلستان و اسکاتلند شد.

او به شهرت بالایی دست یافت و شیوه نگارگری او در طول ۱۵۰ سال آینده به سبکی غالب در نقاشی پرتره انگلیسی بدل شد. فان دیک علاوه بر نقاشی پرتره در کشیدن سوژه‌های افسانه‌ای و موضوعات مربوط به کتاب مقدس نیز مهارت داشت و توانایی‌های ممتاز خود در طراحی را نیز به نمایش گذاشته بود. او را همچنین یکی از نوآوران مهم در نقاشی آبرنگ و قلم‌زنی به شمار می‌آورند.

و در آخر جیکوب جوردنس متولد سال 1593 و متوفی به سال 1678 از دیگر نقاشان فلمیش است که آثاری از او  در این گزارش می‌بینید:

 

1

روبنس

2

روبنس

3

جیکوب جوردنس

4

فان دیک

5

فان دیک

6

فان دیک

1

فان دیک

2

فان دیک

3

روبنس

4

روبنس

5

جوردنس

6

جوردنس

 

 

 

موزه مورگان آنتونی فان دیک پیتر پل روبنس روبنس جیکوب جوردنس موزه و کتابخانه مورگان
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین