کد خبر: 15550 A

Affirmative Art را از هنرمند نروژی بیاموزید

Affirmative Art را از هنرمند نروژی بیاموزید

گالری هپتا میزبان هنرمندی نروژی است که علاوه بر برپایی نمایشگاهی در ایران ورک‌شاپ «افرمتیو آرت» را نیز برگزار می‌کند.

ایران‌آرت: کارگاه دو روزه Affirmative Art در گالری هپتا برگزار می‌شود. این کارگاه را که با حضور بخش فرهنگی سفارت نروژ در ایران برگزار می‌شود، اریک تروندسن هنرمند نروژی برگزار می‌کند. تروندسن، که پیشتر در بخش‌هایی از آفریقا و آمریکای شمالی این کارگاه را برگزار کرده است، در تعریف Affirmative Art می‌گوید:

"طبق تعریف، هنر معمولاً بیان دیداری شخص از ایده‌های مهم، تفکرات و احساسات شخص به گونه‌ای خلاقانه است که در قالب نقاشی، طراحی، حجم، مد، پرفورمنس و... انجام می‌گیرد. Affirmative Art با بهره‌گیری از هنر، از شرکت‌کنندگان می‌خواهد، به رویاهای‌شان "آری" بگویند، به جای‌آنکه با گفتن "نه" رویاهای‌شان را نامحتمل سازند. هنر به مثابه ابزاری برای تغییر، به ما کمک می‌کند که رویاها تصویر شود و با بیرون نهادن رویاها از ذهن، قدمی هرچند کوچک به تحقق آن نزدیک شویم"

 اریک تروندسن که همراه با این کارگاه، نمایشگاه "هنر برای تغییر" را هم‌راستا با این کارگاه در هپتا برگزار می‌کند، درباره نمایشگاه و کارگاه می‌افزاید:

 "Affirmative Art به‌صورت یک سبک هنری مستقل ایجاد شده و تکامل یافته است. رنگ‌های مختلف پرمایه و کلمات پرقدرت به‌سان موتیف تکرار شونده در آن به کار می‌روند. آنچه در گذشته به‌دست آمده الهام‌بخش آینده می‌شود. در نمایشگاهم در ایران برای اولین بار  نمونه‌هایی از چنین هنری را به نمایش خواهم گذاشت که شامل کلمات طراحی شده قدرتمند و انتزاعی پنهان شده‌ای در هر اثر هنری است"

کارگاه Affirmative Art در روزهای شنبه و یکشنبه سی دی و اول بهمن در گالری هپتا برگزار می‌گردد. هم‌چنین نمایشگاه "هنر برای تغییر" روز جمعه در گالری افتتاح می‌گردد و تا چهارشنبه چهار بهمن در گالری برپاست. علاقمندان به شرکت در کارگاه  Affirmative Art  برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با گالری هپتا تماس برقرار سازند. هپتا درگالری هپتا در کریمخان، خیابان ایرانشهر، ضلع غربی پارک هنرمندان، بعد از خیابان شاداب بن‌بست نیکو‌شهر، شماره 3 واقع شده است.

 

 

 

 

 

گالری هپتا نروژ اریک تروندسن
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین