کد خبر: 15521 A

وزیر ارشاد و مسئله حضور نوازندگان خانم روی صحنه

وزیر ارشاد و مسئله حضور نوازندگان خانم روی صحنه

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عقیده دارد قوانین کنسرت‌ها باید در همه جای کشور به صورت یکسان اجرا شود.

ایران‌آرت: شب گذشته وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در کنسرت ارکستر ملی ایران حضور پیدا کرد و پس از آن به سوالات خبرنگاران درباره موضوع ممانعت از اجرای بانوان عضو ارکستر ملی اصفهان طی روزهای ۲۲ و ۲۳ دی ماه جاری پاسخ داد.

سیدعباس صالحی گفت: حتما اگر مساله‌ای خلاف دستورالعمل و رویه عمومی باشد؛ مورد نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیست و همکاران من در وزارتخانه حتما پیگیر قضیه خواهند بود. به هر حال اجرای صحنه‌ای بانوان برای بانوان‌‌‌ همان مسیری است که در همه استان‌ها باید با یک رویه عمل شود. قطعا از نظر ما حضور نوازندگان خانم روی صحنه کنسرت‌های ارکسترال اشکالی ندارد و همه جا هم باید با همین رویه نسبت به حضور هنرمندان خانم روی صحنه اقدام کنند. در حوزه تکنوازی هم ما دستورالعمل‌هایی داریم که در همه جای کشور به صورت یکسان وجود دارد.

وی در ادامه افزود: به هر ترتیب من از آقای حسینی به عنوان معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌خواهم دستورالعمل‌های مربوط به اجرای زنده بانوان نوازنده در اجراهای صحنه‌ای شهرستان‌ها به صورت کاملا شفاف تدوین شود. ضمن اینکه همه مدیران ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها نیز براساس این دستورالعمل کار‌ها را انجام داده و پای این داستان باقی بمانند. به هر حال ما در این حوزه گفتگوهای زیادی نیز انجام داده‌ایم و امیدوارم با جدیت آقای حسینی این دستورالعمل‌ها به صورت واحد در تمامی استان‌ها اجرایی شود.

 

لغو کنسرت ها سیدعباس صالحی ارکستر ملی ایران ممنوعیت زنان ممنوعیت ورود زنان به ورزشگاهها ارکستر ملی اصفهان
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین